Anketa:
Penzión Maya & Elena, Rumunsko - Bod záujmu - Ubytovanie
Veľmi príjemný penziónik vhodný na ubytovanie pred pokračovaním cesty na Transfăgărășan. Stará sa oň starší manželský pár. Tetuška vie trošku nemecky. Udržiavané prostredie s umelým bazénikom na osvieženie. Motorky sa dávajú do dvora. V noci tam strážia štyria psi. Všetky dohodnuté jedlá varí sama z domácich surovín (nikdy nezabudnem na jej zeleninový šalát so syrom - bol skvelý). Každá izba má vlastnú kúpeľňu. K dispozícii je aj kuchynka spoločná pre všetky izby. Kapacita cca 20 ľudí, dá sa s nimi dohodnúť aj spanie v stanoch pokiaľ príde viac ľudí. Cena nás vyšla na jednu noc 60 RON - dvojposteľová izba, každé jedlo 20 RON na osobu. Majú v zásobe pivo a rakiju (jedno pivo a dve rakije 100gram - 7 RON). Sorry za fotky, fotil som to narýchlo mobilom.
Fotogaléria:
23.09.2014 - dedomotorhead

23.09.2014 - dedomotorhead

23.09.2014 - dedomotorhead

23.09.2014 - dedomotorhead

23.09.2014 - dedomotorhead

23.09.2014 - dedomotorhead

23.09.2014 - dedomotorhead

Detaily:
Stiahni si bod:
GPS súradnice sú len približné. (spravidla to znamená, že vás zavedú len do mesta, alebo obce kde sa daný bod nachádza) Pošli presné súradnice.
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina: | Rumunsko |
Región: | Fagaraš |
Typ: | Penzión |
Pridal: | dedomotorhead 23.09.2014 (06:55) |
Poloha: | N 45.728 E 24.571 |
Približná poloha: | áno |
Čitatelia: | 8997 |
Povrch: | šotolina |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Prechod cez Fagaraš - Transfăgărăşan 7C, Rumunsko | Priesmyk | 14.0 km J |
2. | Jazero Balea, Rumunsko | Jazero | 14.3 km J |
3. | Vodopád Capra, Rumunsko | Prírodný úkaz | 16.4 km J |
4. | Pension Conacul Ursului Transfagarasan, Rumunsko | Penzión | 17.9 km J |
5. | Múzeum parných lokomotív - Sibiu, Rumunsko | Múzeum | 32.3 km Z |
6. | Horské stredisko Cumpana, Rumunsko | Hotel | 32.5 km J |
7. | Penzión v kláštore, Rumunsko | Penzión | 35.5 km S |
8. | Priehrada Vidraru, Rumunsko | Jazero | 40.4 km J |
9. | Transfăgărăşan most, Rumunsko | Vyhliadka | 41.3 km J |
10. | Kemp v Richis, Rumunsko | Kemping | 41.7 km S |
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!