Anketa:
Penzión Eliška, Štiavnické Bane, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Ak sa chodíte voziť v okolí Banskej Štiavnice, mám pre Vás tip na príjemný pobyt – je to Penzión Eliška v Štiavnických Baniach (na hlavnej ceste asi v strede dediny)
Boli sme tam cez Veľkú noc a bolo výborne. Sympatickí mladí majitelia urobia pre Vás všetko, čo môžu. Príjemné ubytovanie. Výborná strava – navaria Vám perfektne, napečú koláče, výborný domáci chlieb, urobia zabíjačku, upečú prasiatko, alebo jahňa, ryby. Umožnia povoziť sa na štvorkolkách, na koníkovi, prezrieť si baňu, s deckami školu zameranú na sokoliarstvo a prírodu. Zavolajú muzikantov, s ktorými si môžete z duše zabliakať tie naše....Naozaj výborné a majú aj výborné ceny.
Neberte to ako reklamu, boli sme už všelikde a toto je milé prekvapenie - jedno z mála miest u nás, kde Vám doprajú a neošklbú Vás. Ak by ste sa vybrali väčšia partia, dobre sa je vopred ohlásiť aby bolo dosť jedla. Parkovanie vo dvore. Verím, že neoľutujete.
Okuknúť si to môže aj tu: www.penzioneliska.sk
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Penzión |
Pridal: | MilanL 07.04.2016 (06:28) |
Poloha: | N 48.438 E 18.869 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 14616 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Penzión Eliška
Štiavnické Bane 437
969 81 Štiavnické Bane
E-mail: objednavky@penzioneliska.sk
Telefónne číslo: +421910871117
Mobilné číslo: +421910871116
www.penzioneliska.sk
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Jazero Richňava, Slovensko | Jazero | 2.0 km JZ |
2. | Serpentíny pred Štiavnickými Baňami, Slovensko | Priesmyk | 2.3 km JZ |
3. | Banská Štiavnica (UNESCO), Slovensko | Mesto | 2.9 km SV |
4. | Kemping Počúvadlo, Slovensko | Kemping | 3.2 km J |
5. | Tajch Veľká Vodárenská, Banská Štiavnica, Slovensko | Jazero | 3.4 km SV |
6. | Hodruša kemp Konibar, Slovensko | Kemping | 3.5 km SZ |
7. | Banická klopačka, Hodruša - Hámre, Slovensko | Pamiatka | 4.7 km SZ |
8. | Podzemný kameňolom Barlangy, Slovensko | Zaujímavosť | 6.4 km V |
9. | Hodrušské Jazero, Slovensko | Jazero | 7.5 km Z |
10. | Vyhne - údolie, Slovensko | Privát | 8.9 km SZ |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!