Anketa:
Trasa Nemecké Švajčiarsko - Naturpark Hassberge a Steigerwald, Nemecko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Trasu s ktorou sa tu s vami chcem podelit nazyvaju nemecke svajciarsko. Nachadza sa na uzemi dvoch prirodnych parkov, ktore su poprepletane cestami. Je to ako by ste krizovaly slovensky raj na motorke po perfektnych asfaltkach. Kopa zakrut. riečky, potoky, skalnate brala, vyhlady, pamiatky a nadherna priroda. Parky sa volaju Naturpark Hassberge a Naturpark Steigerwald. Je to nedaleko od zapadnych hranic s Ceskom.
Cesty su povecsine uzsie, ale povrch je kvalitny. Bud prechadzate pomedzi polia, ktore sa striedaju s lesikmi a vlnia sa do stran aj do vysky(nizky), alebo prechadzate luky popri jazierkach lemovane skaliskami a bralami.
Na nete urcite najdete cele okruzne trasy ako tento nadherny kut nemecka prejst. Chodia tam jazdit motorkari z celeho okoloia.
Na co si davat pozor: Hlavne okolo parkov v obhospodarovanych oblastiach sa obcas pohybuju traktory a podobne tazke vahy, takze pozor v neprehladnych zakrutach.
Detaily:
Krajina: | Nemecko |
Región: | Bavorsko |
Typ: | Trasa |
Pridal: | grey 11.01.2010 (11:46) |
Poloha: | N 50.141 E 10.654 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 9887 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Krizom cez cechy smer zapad, na mesto Thurnau a dalej na zapad. Cesta zvecsa po dialniciach popripade cestch prvej triedy. V nemecku to mate bez poplatkov.
Adresa, Kontakt:
www.naturpark-hassberge.de/
www.komm-in-den-naturpark-hassberge.de/index.asp...
www.motoroute.de/reiselektuere/deutschland...
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!