Anketa:
Objednávka produktov motoride.sk
Podrobné info o produktoch:
05.12.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5104 [Bleskovky - Novinky]

Tričko a DVD Motoride XL Enduro Rally 2014
Tak ako sme avizovali pripravili sme pamätné tričko z tohtoročnej XL enduro Rally. Tričko bude z funkčného materiálu a vyrobí ho firma Atak.
10.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8874 [Novinky - O motoride.sk]

Film TOUR DE MOROCCO cesta do piesočných dún Sahary je na svete
Po jesennej premiére filmu na filmovom festivale v Žiline sme ešte na filme popracovali, teraz je na svete finálna verzia. Popracovali sme hlavne na komentári.
12.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4945 [Novinky - Oznam]

DVD Motoride XL Sand Rally 2012 sú už pripravené
DVD je skompletizované už istý čas a každý z účastníkov jarnej Motoride XL Sand Rally 2012 o tom bol informovaný prostredníctvom mailu. Aby sa ale nikto nesťažoval, že mail prehliadol, púšťame túto informáciu von aj takouto formou. A možno bude mať o DVD záujem aj niekto z divákov.
Objednávka on-line:

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!