ISSN 1336-6491 | Online: 1483 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31693
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18518)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13175)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Pionier cross Čifáre 2024 - Pionier - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Pionier - Pionier cross Čifáre 2024

Kedy:03.08.2024 09:00 - 17:00
Kde:Čifáre
Kto:michal (miso66) vás pozýva
Kontakt: pionier.cross.slovensko@gmail.com
Pionier cross Čifáre Vás pozýva na šieste preteky Pionier cross Slovensko 2024, ktoré sa uskutočnia na motokrosovej trati dňa 3.8.2024.
Súťaž bude vypísaná pre tieto kategórie:
klasik, tuning, špeciál, MX50, MX65, MX85
Registrácia: od 9:00 hod do 9:45 hod
Rozprava: od 9:45 hod
Tréning: od 10:00 hod
Každá kategória pôjde tréning po 10 min.
Tréning bude v poradí:
klasik
MX50
tuning
MX65
špeciál
MX85
Rozjazdy:
klasik, tuning, špeciál,MX50 a MX65- 10min+2kolá na 2 rozjazdy
Mx85 - 15min+2kolá na 2 rozjazdy
Prvá rozjazda začne od cca 11:00 hod.
Kategórie pôjdu podľa poradia v tréningu.
Po 1. rozjazdách bude 30 min. prestávka.
Je potrebné mať čitateľné štartové čísla t.j. biele tabuľky a čierne čísla!!!
Pretekári bez povinnej výbavy nebudú štartovať!!!

Diskusia:

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Motozem

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »