ISSN 1336-6491 | Online: 843 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31665
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18505)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13160)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

TEMPUS MAX CAR - RACING DAYS 2010 - Slovakiaring - 14.5.2010 - Motoakcie, Stretnutia - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať
Kedy:14.05.2010 08:00 - 18:00
Kde:Slovakiaring - Slovensko - Orechová Potôň
Kto:Tempus MAX CAR vás pozýva
Kontakt: 02/68208003
TEMPUS MAX CARS

www.maxcars.sk
Mánesovo námestie 7
851 01 Bratislava
Tel: 02/ 68208003
Fax: 02/ 68208001

maxcars@maxcars.sk www.maxcars.sk



RACING DAYS 2010



TERMÍN RACING DAYS 2010

14.05.2010 – Slovakiaring – Slovensko

SLOVAKIARING
Dĺžka trate: 5 922 m
Šírka trate: 12-20 m
Dĺžka cieľovej rovinky: 900 m


Vážení priaznivci
motoršportu,

v roku 2009 sme zorganizovali
veľmi úspešnú sériu Racing Days
na Slovakiaringu.
V roku 2010 sme pre Vás pripravili ešte
aktraktívnejšiu ponuku Racing Days na
nasledovných okruhoch Pannonia Ring,
Slovakiaring, Brno, Piešťany a Salzburgring.

Novinka - možnosť jazdenia aj pre motocykle!

CENA za 1 RACING DAY

motocykle: 105,- € vrátane DPH/osoba

RACING DAY – je to celodenná akcia, ktorá nie je určená
iba pre skúsených jazdcov, ale pre širokú verejnosť. Akcia je
rozdelená na krátku teoretickú časť a praktickú časť, ktorá
pozostáva z cvičných a rýchlostných jázd na okruhu. Cieľom
je naučiť vodičov predvídať, zvládať svoje vozidlá resp. motocykle
vo vysokých rýchlostiach a samozrejme zajazdiť si na
okruhu. K dispozícii je aj profesionálna časomiera a samozrejme
aj kompletné zabezpečenie – traťový komisáry, safety
car, záchranná služba, možnosť konzultácií s inštruktormi,
jazdy pod dohľadom inštruktorov, atď.

Obsah:

Základy bezpečnej jazdy
Pravidlá jazdy na okruhu
Prejazd zákruty vo vysokých rýchlostiach
Jazda na čas, najrýchlejšie kolo
Ideálna stopa
Brzdenie a brzdné vzdialenosti
Fyzika a technika jazdy
Nebezpečné situácie a predvídavosť

TEORETICKÁ ČASŤ výcviku

- doba trvania: cca 45 min.
- prebieha v ranných hodinách , výklad inštruktora,
videoprojekcia, určenie a oboznámenie sa
s pravidlami akcie

PRAKTICKÁ ČASŤ výcviku

- doba trvania: striedajú sa 2 skupiny - osobné vozidlá a 1 skupina
motocykle po 20-tich min. Jazdí sa od cca 10:00 – 17:00.
- nasleduje po teoretickej príprave pod vedením hlavného
inštruktora kurzu na vlastnom vozidle v sprievode
SAFETY CAR a s vysielačkou s pokynmi od inštruktora v aute
- po úvodných kolách za safety car nasledujú voľné jazdy
- v priebehu akcie dbáme na zachovanie maximálnej
bezpečnosti

ČASOVÝ HARMONOGRAM RACING DAY

08:00 - 09:00 príchod účastníkov, registrácia
09:00 - 10:00 teoretická časť , oboznámenie sa
s pravidlami jazdenia na okruhu
10:00 - 12:00 zahrievacie kolá – pod dohľadom
inštruktorov, každý má v aute vysielačku, trénuje sa
čistá stopa a zoznámenie sa s okruhom, kolóna ide
za sebou v sprievode vpredu i vzadu so Safety car
12:00 - cca. 17:00 voľné jazdy po 20 min. bez obmedzení

Moja poznámka:

Overená informácia po komunikácii s riaditeľom TEMPUS MAX CARS:

Motorky jazdia v intervaloch po 30 minút každú hodinu, pričom začiatok je už o 09:00 až do 18:00 ! Jazdci ktorí už jazdili na okruhoch môžu vynechať teóriu v čase 9:00-10:00.

Obednajsia prestavka 12:00 - 13:00 - vtedy sa nejazdí.
DÔLEŽITÉ UPOZORNENIA:

Jazdí sa na vlastnú zodpovednosť, na okruhu neplatí zákonné
ani havarijné poistenie!! Pre jazdca i spolujazdca je povinná
prilba!! Driftovanie je zakázané !! Ide o rýchle okruhy a drifter
by mohol spôsobiť kolíziu. Traťový komisár a organizátor má
právo vylúčiť účastníka za nedodržiavanie pravidiel okruhu.
V Piešťanoch nie sú jazdy pre motocykle.




S pozdavom Peter - Stuka

Diskusia:

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Motozem

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »