Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2207 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29843
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17634)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

RP východ Spišské Vlachy - Motocross - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Motocross - RP východ Spišské Vlachy

Kedy:31.05.2015 09:00 - 19:00
Kde:MX trať Spišské Vlachy, Slovensko MX trať Spišské Vlachy
Kto:Redakcia vás pozýva
Kontakt: smf.sk
Regionálny pohár - východ 2017

V poslednú májovú nedeľu sa v Spišských Vlachoch už po tretí krát stretnú tí, čo bodujú v rámci regionálneho pohára Východ V+S Welding cup aj Slovenského pohára. Motocross Club Spišské Vlachy má opäť pripravenú skvelú trať s hlineným podkladom bez kameňov.

Veríme, že prídete a zažijete adrenalín pri jazdách aj štartoch, kde v holeshotoch môžu jazdci získať finančnú odmenu, motokozmetiku od Motomixu či tričká od 3b. Začíname o 12.30!
Zvláštne ustanovenia nájdete na stránke smf.sk (www.smf.sk/materials/supervisor/zu__spisvlachy_2015.pdf)
Reportáže, foto a články pre Vás prináša V+S Welding team na stránke: www.vsweldingcup.sk
Najnovšie novinky môžete sledovať aj na Facebooku: www.facebook.com/vsweldingcup2015?fref=ts
Teší sa na vás Radka a Jogi a Bang.sk crew!

Miesto konania akcie:

MX trať Spišské Vlachy

Mapa:

Diskusia:

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »