ISSN 1336-6491 | Online: 2178 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31598
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18470)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13128)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

MEDZINÁRODNÉ MAJSTROVSTVÁ SR MX OPEN 2019 - Motocross - Kalendár Moto-Akcí Pridaj akciu

 Zdieľať

Motocross - MEDZINÁRODNÉ MAJSTROVSTVÁ SR MX OPEN 2019

Kedy:05.10.2019 09:00 - 19:00
Kde:Šenkvice MX trať Šenkvice
Kto:Redakcia vás pozýva
Kontakt: smf.sk
V sobotu 5.10.2019 sa Šenkvice opäť stanú dejiskom rozhodujúcich súbojov o tituly medzinárodných majstrov Slovenska v motokrose Keďže ani v jednej kategórii ešte nie je jednoznačný víťaz sezóny 2019, bude to naozaj napínavé. Nenechajte si to preto ujsť a príďte v prvú októbrovú sobotu do motokrosového areálu v Šenkviciach!
V Šenkviciach budú jazdci bojovať o konečné umiestnenie v seriáli MM SR v triedach MXjunior125, MX2junior, MX2, MX Open, MX4 a MX4+. Poďme nahliadnuť do priebežného poradia jednotlivých tried tohto seriálu MX OPEN 2019.
Prvé tri miesta v kategórii MXjunior125 sú momentálne pod nadvládou českých motokrosových jazdcov. Priebežným lídrom tejto triedy je Tomáš Švirák, za ním nasleduje Martin Venhoda a tretí je Patrik Příhoda. Jediný slovenský jazdec, ktorý môže teoreticky ešte ohroziť pódiové umiestenie je štvrtý Jakub Vida, avšak na tretieho stráca pred Šenkvicami 42 bodov.

V triede MX2junior sa bude o tohtoročnom šampiónovi rozhodovať medzi prvými dvoma jazdcami. Na zisk titulu má dobre našliapnuté slovenský jazdec Samuel Struk, ktorý má pred druhým Jiřím Matějcom (CZE) 12 bodový náskok. Tretím v poradí je opäť Slovák - Jaroslav Dubóczi. Na Dubócziho sa bodovo doťahuje Radovan Gráč, ktorý má naňho len 9 bodovú stratu. Čiže nebude sa bojovať len o titul, ale i o bronzovú priečku.
Priebežnému hodnoteniu triedy MX2 kraľuje český jazdec Martin Krč. Na druhom mieste je Šimon Jošt (SVK) so startou 12 bodov na prvého Krča. Tretie miesto patrí Jonášovi Nedvědovi (CZE). Ten stráca na druhého Matějova síce 38 bodov a isté nemá ani súčasne tretie miesto, nakoľko štvrtý v poradí - Denis Poláš (SVK) má na bronzovú priečku stratu len 6 bodov.

V najpočetnejšej a najsilnejšej triede MX Open majú všetci traja jazdci na medailových pozíciách titul na dosah. Najbližšie k víťazstvu má však Lukas Neurauter z Rakúska (238 b.), druhým v poradí je Čech Filip Neugebauer (222 b.) a na treťom mieste figuruje slovenský jazdec Tomáš Šimko (189 b.). Šenkvice rozhodnú!
Medzi staršími a skúsenejšími jazdcami, v triede MX4, máme na prvých troch miestach opäť trojicu českých jazdcov: 1. Martin Žerava (200 b), 2. Zdeněk Pučálka (172 b), 3. Jiří Pach (152 b). Podobne ako v triede MX Open, tak i vo veteránoch pôjde o veľa - doterajšie bodové zisky vedúcej trojice ukazajú, že v Šenkviciach sa bude bojovať o každý meter na trati.

V kategórii s jazdcami nad 50 rokov - MX4+, je lídrom priebežného hodnotenia Roman Majer (CZE), pred druhým, jeho krajanom, Petrom Tvrdoňom a tretím Slovákom - Petrom Pipichom. Majerov zisk titulu môže ohroziť len druhý Tvrdoň a to len v prípade, že by v Šenkviciach vyhral obe rozjazdy a Majer by neštartoval, poprípade nedojazdil...

Záverečné SUPERFINÁLE v Šenkviciach

Novinkou motokrosovej sezóny 2019 je tzv. Superfinále - 40 najlepších pretekárov naprieč triedami dostáva možnosť zmerať si sily spoločne na jednom štarte. Zatiaľ čo bežne jazdia rozdelení podľa kubatúry či veku, na záver každého podujatia MX OPEN, si ich diváci pozrú spoločne v jednej jazde trvajúcej 15 minút plus dve kolá. Každý pretekár, ktorý sa sem dostane, získa finančnú odmenu vo výške štartovného na preteky a prvých 15 najrýchlejších aj čosi navyše. Ďalej aj možnosť získať ďalších 50€ za holeshot a bodovať do rebríčka, v ktorom hlavnou cenou je automobil FORD Focus. K hlavnej výhre je bodovo najbližšie Lukas Neurauter so ziskom 160 bodov.

Priebežné poradie všetkých kategórií seriálu MM SR MX Open nájdete na: www.smf.sk/motocross-vysledky/.

Kedy začíname? Ako to pri motokrosoch býva zvykom, súťažný deň začína od 8:15 voľnými tréningami, ďalej budú nasledovať kvalifikačné tréningy a finálové jazdy odštartujú o 11:50. Viac informácií k podujatiu ako i kompletný časový harmonogram nájdete na: www.smf.sk/motocross-zvlastneustanovenia....
Po skončení zápolenia jazdcov na trati, sa v Šenkviciach okrem vyhlásenia výsledkov šenkvického motokrosu uskutoční i dekorovanie konečných víťazov disciplíny MX SMF za sezónu 2019 triedam jazdiacich seriál MX OPEN - MXjunior125, MX2junior, MX2, MX Open, MX4 a MX4+.

Zároveň Vás v mene promotéra seriálu MX OPEN pozývame na AFTERPARTY po skončení podujatia.

Miesto konania akcie:

MX trať Šenkvice

Mapa:

Diskusia:

Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »