ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (57)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki Burgman AN650, r. v. 2002

 Zdieľať

Pridané: 08.06.2006 Autor: rapid
Čitatelia: 26374 [Vaše stroje - Moja motorka]

Určite malo zopár ľudí taký problém ako ja, keď som sa rozhodoval, že predám starú motorku a kúpim niečo novšie, väčšie, silnejšie a v neposlednom rade aj pohodlnejšie.

Vystriedali sa u mňa všetky možné druhy motoriek okrem endura. Ale ja som chcel niečo pohodlné na cestovanie, s malou spotrebou a nie príliš drahé. Tak som kúpil Yamahu Majesty YP250. Odjazdil som s ňou predchádzajúcu sezónu.

Jediné, v čom mi 250-tka nevyhovovala bolo to, že na diaľnici bolo treba držať aspoň tých 120 – 130 km/h a pre túto moto to bola max. rýchlosť. Takže trápiť to nemalo význam. Preto padlo na konci sezóny rozhodnutie, že sa predá a kúpim niečo silnejšie, ak sa podarí cez zimu ešte niečo došetriť.

Zistil som, že tento druh motoriek mi veľmi vyhovuje a zostal som tejto kategórii verný. Ale bolo treba porozmýšľať, že ktorá bude tá nastávajúca. To mi trvalo skoro celu zimu. Rozhodoval som sa medzi Yamahou Majesty 400, Suzuki Burgman 400, Yamaha T-max XP500, alebo Suzuki Burgman AN650, všetko zhruba od r. v. 2001.

Na jar ale stále chýbali nejaké dukáty, tak som to riešil predajom oboch áut, ktoré by som asi aj tak cez leto veľmi nevyužil. A mohlo padnúť rozhodnutie, ktoré znelo: Suzuki Burgman AN650.

Zatiaľ mam na ňom odjazdených len 3000 km. Keď som ho kupoval, mal už najazdených 22 000 km. Je to r. v. 2002, čiže ešte by mal niečo vydržať. Hneď po kúpe som sa pustil do výmeny všetkých náplní a filtrov, aj tak už na displeji svietil servisný interval výmeny oleja. Až na to že som nemal manuál. Tak nastalo celkom zaujímavé hľadanie kde čo je a oboznamovanie sa kontrolnými skrutkami hladiny oleja.

Myslím, že ho môžem kľudne nazvať motocykel, pretože ma motocyklový rám a aj kolesá rozmerov 160/60/R14 zadné a 120/70R15 predné sa už k motocyklu približujú. Jeho hlavnou výhodou je veľmi nízko položené ťažisko. Potom ani pri jazde tých 270 kg prevádzkovej hmotnosti veľmi necítiť. Vyniká veľmi ľahkou ovládateľnosťou, vďaka prepracovanému podvozku. Na mieste je manipulácia pomerne ťažká, vtedy tu hmotnosť dá pocítiť.

Vzhľadom na hmotnosť a rozmery d: 2260 mm, š: 810 mm, v: 1520 mm, je ten výkon 40 kW podľa mňa postačujúci, maximálnu rýchlosť okolo 180 km/h dokážu skrotiť 3 kotúčové brzdy + brzdný výkon motora, pri jazde dole kopcom brzdy používam len keď treba rýchlo zabrzdiť, normálnu jazdu v pohode ubrzdí samotný motor. Pri parkovaní na šikmej ceste je nevyhnutné používať parkovaciu brzdu, ktorá brzdí zadný kotúč.

Motor je vodou chladený dvojvalec o objeme 638 ccm, 8V so vstrekovaním paliva. Vyznačuje sa veľmi pravidelným chodom a takmer žíadnymi vibráciami. Tieto parametre a spojenie motora s variátorovou prevodovkou ho robia celkom svižným, z 0 na 100 km/h 4,5 s. Je tu možnosťou jazdenia aj v manuálnom móde obsahujúcom 5 prevodových stupňov. Ďalej je možné ešte použiť POWER mód, pri ktorom sa po stlačení zvýšia otáčky motora zhruba o 1000 ot/min. a variátor sa automaticky sprevoduje na väčšiu silu. Prepínanie režimov je čisto elektronické a ovláda sa na riadidlách, pričom informácie o zaradenom stupni a režime sa zobrazujú na prístrojovke.

Ja osobne jazdím častejšie v automatickom režime, je veľmi dobre navrhnutý na jazdu. Dá sa ísť v pohode na 3000 ot/min., čo je zhruba 60 km/h a ak sa chvíľku nepridáva plyn - nechám ustálené otáčky, tak sa rýchlosť zvýši na 90 km/h pri tých istých otáčkach motora. Mimo diaľnice stačí v pohode jazdiť v rozmedzí otáčok 3000 – 4500 ot/min., v ktorých ma motor najväčší krútiaci moment. Spotreba sa u mňa pohybuje okolo 4,5 l na 100 km, +/- 0,5 l podľa spôsobu jazdy. Objem nádrže je 15 l, takže na 300 km výletík sa dá na jedno natankovanie.

Vďaka pomerne slušnej spotrebe a veľkým úložným priestorom, ktoré sú už obsiahnuté v základnej výbave - spolu zhruba 70 l - sa dá s ním vyraziť aj na dlhší výlet. K základnej výbave patrí aj 12 V zásuvka, polohovateľná opierka jazdca a sada náradia, ktorá má na motorke presne určené miesto.

Vynikajúca je aj ochrana jazdca proti vetru a dažďu, vďaka masívnej kapotáži ktorá k tomuto typu motocyklu patrí.

Mne zatiaľ veľmi vyhovuje a ak budem v najbližšej dobe meniť, tak len za AN650 Executive.

Pridané: 08.06.2006 Autor: rapid Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki AN 650 Burgman 2003:

Foto:
Suzuki AN 650 Burgman 2003
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:AN 650 Burgman
Rok:2003
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:638 ccm
Max. výkon:55.8 k (41.0 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:62 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer:11.2:1
Vŕtanie x Zdvih:75.5 x 71.3 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:120/70-15
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:160/60-14
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:238 kg
Výška sedla:740 mm
Šírka:765 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:15 l

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (57)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »