Anketa:
GSX-R 750 K6 - zmena ktorá poteší
ZdieľaťPridané: 20.11.2006 Autor: alino
Čitatelia: 20887 [Vaše stroje - Moja motorka]
Recenzia na dve motorky: Suzuki Bandit 1200 K6 vs. Suzuki GSX-R 750 K6
Sem tam sem zájdem a prečítam si článok od vás, o tom, akú máte motorečku, a ako si ju chválite. Ja som niekedy ako malé decko, lebo kým si vyberiem tú správnu vec, trošičku to trvá. A verte, že ak máte možnosť si vybrať a ešte to trebárs aj zaplatiť, je výber o to ťažší. Ja mám také úlety, že ma vždy napadne niečo v ten najhorší čas. Tak napr. tento rok som predal Suzuki Bandit 1200 r. v. 2006 na konci sezóny. Teda pardon, to ja som si myslel, že je koniec sezóny. Bolo to v septembri, ak nie dokonca októbri. Jazda na bandite bola skvelá. Sila ako hrom, keď som jej dal kakao, tak mala zvuk ako stíhačka. Samoška som tam hneď po zábehu šupol VIPER karbónový. Obuté som mal Conti Sport Attack, naozaj dobré gumy, ktoré sa hneď zohrejú na optimálnu teplotu.
Čo mi na Bandite vadilo?
Iba to, že keď som na nej pálil 250 km/h dlhšie ako 30 sek., mal som fakt strach či to nepreháňam. Inak pre Banditku je optimálna dvestovka. Vtedy je doma, keď sú otáčky cca 9 tis. Jazdil som s ňou brutálne, ale cítil som, že je mäkká a na naháňanie nie je. Lúbila sa šmyknúť v zákrute, veď má brutálny krúťak. Gumy zodereš za sezónu do sliku. Ale čo sa týka sily a agresivity je to strašne po p... bike. Mne nevyhovovalo, že síce na bandite ma netrhol nikto, ale zákruty som mal problém ležať. Dral som síce stupačky, ale na Banditke sú tak uložené, že ju stačí položiť málo a už dereš aj boty. Aj mrštná na to aká je ťažká, bola dosť. Miško N. vraví, že je elastická, ale nemyslím si to. Pri brutálnej jazde cítiš, ako sa stráca tvrdosť a cítiš jemné húpanie, alebo minimálne neistotu. Nebavím sa ale o jazde 150km rýchlosťou. Ona ide ako nič, preto je dobrá pre turistiku, ale naozaj nie na smyčky a výpady. Môže sa to vypomstiť aj pri brzdení, kedy síce brzdy zaberú, ale... Vidlica sa tak zaborí, až zapláve. Takže bol som uchvátený silou, ale nie komfortitou, ktorá mi chýbala pre naháňanie napr. na Babe alebo obchvatoch. Dokonca moja manželka, ktorá jazdila v tandeme so mnou stovky kilometrov a v zákrutách na SV650 S nechcela ani za svet sedieť za mnou na bandite, vraj to je ako v autobuse, nevidí na cestu a obidvaja sedíme takmer rovnako vysoko.
Akože, nevyhováram sa, ale prišla vysnívaná zmena motorky. Neviem ani ako k tomu prišlo, ale rozhodol som sa pre GSX Ru, ale 750ku. Zámerne. Nezodere tak gumu, je športová a navyše, je strááááášne pekná. Bál som sa, že to pre mňa bude tvrdá mašina. Mám vyskočenú platničku a na motorke by som nemal jazdiť možno vôbec. Kúpil som ju hneď po predaji bandity. Ešte som ju stihol aj zabehať. A pocit??? Naozaj som sa bandity bál v zákrutách a pri rýchlom manévrovaní, ale šiel som za Karolom na viedenskú zákrutu od Auparku, on šiel na Honde 600RR ja za ním na GSX-R750 a výsledok? Absolútne obidvaja zosynchronizovaní ako dvojičky, ležali so zemou zarovno :) a na budíku 190 km/h. Kopíroval som ho, povedal som si, že toto mi chýbalo, hneď sme sa vrátili na Aupark, malé zákruty, pomalé, ale 360ky, rýchla zákruta nie je problém, ak je tiahla, ale také menšie sú niekedy zradnejšie a hlavne keď sa lámu, keďže mi karol zmizol. Tak som si povedal, že ju nechám padnúť do zákruty samú, povolil som jemne plyn, naklopil, a naozaj nechal padať. Ku podivu to bolo tak príjemné, že som sa na obchvat vrátil okamžite naspäť. Pomalé zákruty úplne položený, štvrť plynu, zodratú stupačku! Na supersporte, a ten blažený pocit, ako keby som vyhral melón na LOTTE :))
Nebudem tu rozpisovať, ale elasticita je tu, aj akcelerácia, aj zvuk, aj manévrovateľnosť a aj hlavne pocit, že mám bike - nie bicykel. A moja polovička je konečne rada, že nebude sedieť ako vo vlaku :)))
Moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!