Anketa:
Yamaha Maxster 125
ZdieľaťPridané: 28.07.2002 Autor: PetoNR
Čitatelia: 21545 [Vaše stroje - Moja motorka]
V meste vždy prvý ...
Pre začiatok som si vybral Yamahu Maxster 125. Je úplne nová, krásna. Má skvelý, výkonný motor, štvortaktný, kvapalinou chladený jednovalec s výkonom 12 koní. Kapotážou sa zámerne podobá veľkej sestre R1. Vpredu aj vzadu sú účinné dvojpiestikové kotúčové brzdy. Nádrž na bezoolovnatý 95-oktánový benzín má objem 7,5 l. Spotreba je úplne geniálna: okolo 1,8 l / 100 km! Pod sedadlo sa v pohode zmestí integrálna prilba. Plánujem kúpiť nosič na zadný kufrík. Skúter sám váži približne 120 kg a odvezie ešte ďalších 185 kg. Maximálnu rýchlosť ešte nepoznám, pretože ho nechcem zatiaľ vytáčať, keď je v zábehu, ale určite to bude niekde nad 100 km/h.
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 28.07.2002 Autor: PetoNR Zdieľať
Súvisiace články:

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!