Anketa:
Úprava BMW F 800 GS k svojmu obrazu
ZdieľaťPridané: 10.06.2010 Autor: sisobmw
Čitatelia: 12383 [Technika - Úpravy motocyklov]
Jazdím nejaký ten piatok, mám teda už za sebou dosť kilometrov a tak viem, čo je pre cestovateľa na motorke ozaj potrebné a čo sú len drahé čačky.
Pred dvoma rokmi som si splnil jeden z mojich snov. Kúpou najnovšieho modelu, ako ináč, od značky BMW. Motorka bola síce krásna, ale pre moje účely nedostatočne vybavená. Začal som ju teda upravovať k obrazu svojmu.
Najlepšie je začať vecami, ktoré už niekto vymyslel, sú odskúšané, ale hlavne sa mi musia páčiť. Mnoho firiem už na začiatku ponúkalo ochranné rámy, no boli uchytené o motor. Čo pre mňa nepredstavovalo ideálne riešenie. Moju predstavu spĺňala jedine firma Touratech (TT), uchytenie o rám motocykla – to bolo to pravé orechové. A tak objednávam v Poprade od TT – kryty rukovätí, spodný ochranný rám , hliníkovú ochranu pred chladič a nerezový držiak chladiča na pravej strane, pretože sa zistilo, že ten pôvodný sa pri páde motorky ľahko zlomí .
Určite viem, že v teréne sa ľahko ohne radička alebo páka zadnej brzdy a tak objednávam sklopné, tiež od TT. Od Mariána Kroláka, som ešte dostal na dlhodobý test elektronický mazač reťaze CLS, ktorý funguje bezchybne.
Po tejto objednávke nasledovali úpravy z vlastnej dielne. Keď chceš cestovať, potrebuješ niekam uložiť batožinu. A tak som sa pustil do výroby hliníkových kufrov.
S tým bola spojená aj výroba nosičov kufrov. Originál plastový kryt motora je síce pevný, ale určite nespĺňal moje požiadavky. Tak som sa pustil do výroby hliníkového krytu pod motor, spojeného so schránkou na náradie. Horná ochrana bočných plastov motorky od TT sa mi nepáčila. Vyrobil som si ich teda sám – vyššie a z pevnejšej trubky. Ochrana predného svetlometu pred odlietajúcimi kameňmi je taktiež dôležitá. Pretože na ľavej strane je chladič uchytený tiež len plastovým držiakom, vyrobil som ho z hliníku. Teraz sa už nemusím báť, že mi niekde v teréne ostane visieť len na hadiciach. Množstvo blata, ktoré dostával od zadného kolesa centrálny tlmič som vyriešil kusom plastu zastrčeného pod podblatník.
Na dlhých cestách musíte mať pohodlný posed. Poriešil som to nadstavcami pod rajdy. Po týchto úpravách som motorku pred cestou do Mongolska zbavil katalyzátoru a nahradil obrovskú koncovku výfuku krajšou IRON BULL. Pred touto dlhou cestou som ešte vymenil originálnu sedačku za sedačku od TT, ktorá je vyššia o 2 cm. Po príchode domov z Mongolska, boli predné aj zadná pružina na hranici svojej životnosti. A tak som objednal z TT – HyperPro. Žiaľ, pri tejto dobrodružnej ceste sa ukázalo že originálne ráfiky sú mäkké. A tak v zime sa oba vymenili za pevnejšie od firmy EXCEL, ktoré zohnal a vyplietol Marek Sivák.
Posledná väčšia úprava sa uskutočnila pred pár dňami. Keďže mi originálne plexi a ani vyššie Givi nevyhovovali a chcem sa predsa len trochu odlišovať od ostatných, oslovil som firmu Jašterica JM adventure komponenty. Cez zimu sa vytvorila takáto predná kapotáž. Na moju výšku 182 cm ušitá na mieru. Kapotáž je o polovicu ľahšia ako plexi, pevnejšia a jej účinnosť ma milo prekvapila. Také pohodlie som ani nečakal.
Funkčnosť všetkých vecí som už patrične otestoval. Motorka má 25 mesiacov a 40 000 km. Všetko čo bolo na motorku domontované, plní svoj účel a to je najdôležitejšie.