Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2412 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30780
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18109)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12671)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

East European Championship Of Custombike Building

 Zdieľať

Pridané: 17.01.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Bleskovky - Novinky]

Oficiálne majstrovstvá východnej a centrálnej Európy v custombike buildingu.

V roku 2010 vznikla myšlienka organizácie súťaže v stavbe a úprave motocyklov s názvom V4. Samotný názov vychádza zo súčasného politicko – geografického zoskupenia krajín V4, ktoré zahŕňa Českú Republiku, Slovenskú Republiku, Maďarsko a Poľsko.

Základnou myšlienkou Projektu V4 bolo zjednotiť tieto krajiny aj v oblasti tuningu a stavania motoriek na zákazku. Samostatne tieto štyri krajiny neboli zaujímavé pre usporiadateľskú agentúru AMD, tak aby boli jednotlivé národné výstavy zapísané do oficiálneho kalendára.

Celý postoj vedenia AMD sa však zmenil po predložení projektu V4, ktorý bol akceptovaný v tej verzii ako ho autori vytvorili.

Jeho princíp spočíva v usporiadaní národných súťažných výstav v každej krajine, kde z každej vzíde oficiálny národný šampión, ktorý si zaistí prednostnú účasť na veľkom finále V4 v máji (kvetnu) 2011 s názvom EuroBike Custom. Samotný víťaz EuroBike Custom (Big Lake Customs – je oficialny mediálny názov)obdrží voucher v hodnote 5000 eur na prepravu vlastnú a prepravu motorky do Sturgies na majstrovstvá sveta v custombike buildingu.

  • Poľsko – Custom Festival 12. – 13. február 2011 Katowice
  • Slovensko – Customs of Slovakia 17. – 20. marec 2011 Bratislava
  • Čechy – Bohemian Custombike 3. -6. marec 2011 Praha
  • Maďarsko – EMAT 2. – 3. apríl 2011 Budapešť

Viac info: www.custombike.sk, Prihláška_CoS_2011

Pridané: 17.01.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »