Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2512 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28827
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17152)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11675)
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CB500 – pomocníčka na každý deň

 Zdieľať

Pridané: 29.07.2011 Autor: hanchicken
Čitatelia: 8516 [Vaše stroje - Moja motorka]

Celé to začalo kúpou skútrika Italjet Formula. Prvotný blán bolo používať ho ako presúvadlo z bodu A do bodu B kvôli práci. Keďže bývam na dedine a kvôli práci často potrebujem pre niečo zbehnúť do neďalekého mesta zdalo sa to ako super voľba.

Po čase to ale začalo byť nie len o presúvaní. Relax na cestách a vychutnávanie si okolia to ma asi chytilo najviac. No tu som začal vnímať nedostatky malej 50tky. Cestovná rýchlosť nebola príliš postačujúca. Stále som sa cítil byť na odstrel okoloidúcimi plechovkami. Až raz skúter vypovedal službu. Zohnať naň náhradné diely sa ukázalo ako dosť náročná úloha a tak dodnes stojí nepojazdný v garáži. Každopádne som vďaka nemu zistil, že chcem/potrebujem motorku.

 Takto vyzerala CéBečka predtým než som ju chytil do rúk
Takto vyzerala CéBečka predtým než som ju chytil do rúk

A tak prišlo hľadanie ďalšej motorky. Už to však nemal byť iba stroj nutný k práci. Požiadavky sa rozšírili. Prezeral som si množstvo inzerátov. Prioritou bola nenáročnosť a možnosť riadiť ju na vodičák do 25kW. Chcel som však niečo silnejšie, na čom by som odviezol aj ľadvinku a dalo by sa s tým relatívne v pohode aj čosi pocestovať. Tiež som netúžil po extrémnych kubatúrach, ktoré by som nedokázal ovládať pri začiatkoch na „veľkej“. Ako vhodné sa ukazovali Szuki GS500 a Honda CB500. Nezáležalo mi na kozmetických vadách či nejakých menších odreninách. Chcel som hlavne stroj ktorý bude motoricky a podvozkovo v poriadku tak aby som do spomenutých častí nemusel zasahovať. Lakovačka by prišla tak či tak nová, keďže som mal v pláne použiť môj stroj na propagáciu svojej firmy MH Design.

V inzercii tu na Motoride.sk som prešiel mnoho inzerátov. Nemal som veľmi čas obiehať mnoho strojov. Až mi raz do oka padol inzerát na Hondu CB500 od členky Motorid-u pod nickom Faiza, ktorej ďakujem za extra seriózne jednanie. V papieroch 25kW no inak bola CBčka odškrtená na 43kW. Motorka však bola z okolia Žiliny. Predávajúca bola ale veľmi ústretová a spravila si s priateľom výlet na východ Slovenska s tým, že ani nevedela či motorku definitívne predá. Ja, keďže som sa do motoriek veľmi nerozumel som okolo kúpy veľa nešpekuloval. Dal som si dva plus dva dokopy a Hondu hneď zobral. Snáď by sa cez celé Slovensko niekto netrepal na nekvalitnom stroji, či?

Za CéBečku som dal okolo 2300 €. Áno mala nejaké tie kozmetické vady a či bola motoricky v poriadku k tomu som sa už vyjadril. S motorkou som sa rýchlo zžil. Azda neexistuje lepší stroj vhodný pre, povedzme to takto, úplného moto začiatočníka. Hneď som zistil, že odpúšťa drobné, ale aj väčšie jazdecké chyby. Nahodil som na ňu zadný kufor a spoločné spolužitie sa začalo.

 Ja a moja malá
Ja a moja malá

Využívam ju hlavne na dojazd do práce a pre veci potrebné pre prácu. Občas popri lakovaní a robení airbrushu zistím, že tá či hentá konkrétna farba došla alebo chýba úplne. Vtedy len sadnem na CBčku a za chvíľu vybavím čo treba. Stále si pritom hľadám nejaký dôvod ísť pre niečo len aby som na nej prešiel ďalšie kilometre. Sem tam sa podarí aj nejaký ten „bezdôvodný“ výlet po okolí. Pár krát som ju už prevetral aj vo dvojici a zatiaľ mi táto mašinka plne vyhovuje. Výkon je pre mňa zatiaľ dostatočný. Keďže nie som veľmi skúsený biker tak toho až tak veľa o vlastnostiach Hondy CB500 nepopíšem. Ako najdôležitejšie sa pre mňa ukázala celková nenáročnosť mašiny. Doslova iba tankujem benzín a užívam si čo ponúka.

 Na nejakom tom výletíku
Na nejakom tom výletíku

CBčka však dlho v stave v akom som ju kúpil nevydržala. Ako som spomínal chystal som sa mašinke vdýchnuť nový život kompletným prelakovaním. Rozhodol som sa pre nový dizajn, ktorý bude niesť odkaz mojej práce.

Hondu som logicky najprv musel kompletne rozobrať. Nový lak obdržali všetke plasty, nádrž a väčšina doplnkov, ktoré už nelahodili oku. Buď stratili rokmi farbu alebo boli poškodené. Budíky si žiadali tiež riadnu opravu. Spevnil som praskliny, vytmelil a hodil ich celé do čiernej lesklej farby, prstence okolo sklíčok som pre spestrenie nastriekal striebornou.

 Takto vyzerala rozobraná
Takto vyzerala rozobraná

Nádrž a zvyšné plasty som kompletne prebrúsil, vytmeliť som musel hlavne nádrž ktorá mala par zatlačených miest na pravej strane. Všetko do plniča a na to už samotná farba a grafika. Farbu som chcel nechať červenú aby som nemusel znova naháňať tých čo majú pomáhať a chrániť. Zvolil som ale trochu iný odtieň červenej.

 Nádrž pred striekaním
Nádrž pred striekaním

Konkrétne som použil Candy Fire Red a pri pohľade na moto zhora, sa celým stredom tiahne biely pás. Pre zaujímavejší efekt som túto bielu poprášil jemnými trblietkami, ktoré na slnku dostávajú dúhový nádych. Ďalej som nastriekal jemne sivé logo Honda na predný blatník, firemné logá po stranách nádrže, "link" na môj web popod sedadlo a vôbec celý dizajn sa nesie v duchu oprskanej červenej. Na záver prišli finálne 3 vrstvy transparentného laku a dielo bolo hotové.

 Už len jazdiť a jazdiť
Už len jazdiť a jazdiť

Teraz už na Hondičke iba jazdím a teším sa z každého kilometra ktorý s ňou ukrojím.

Pridané: 29.07.2011 Autor: hanchicken Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CB 500 2002:

Foto:
Honda CB 500 2002
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CB 500
Rok:2002
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:499 ccm
Max. výkon:58.3 k (42.9 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:46 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:10.5:1
Vŕtanie x Zdvih:73.0 x 59.6 mm
Palivový system:karburátor(y)
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:115 mm
Zdvih vzadu:117 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:110/80-17 57H
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:130/80-17 65H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:173 kg
Výška sedla:775 mm
Šírka:720 mm
Svetlá výška:145 mm
Objem nádrže:18 l
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria