Anketa:
Úprava Simsona S51 na StuntRiding
ZdieľaťPridané: 25.01.2012 Autor: StuntBiker
Čitatelia: 17461 [Vaše stroje - Moja motorka]
Podelím sa s vami o skúsenosti pri úprave môjho Simáča, možno to niekomu pomôže.
Začalo to kukaním videí na internete jazda po zadnom + do toho triky hneď ma to zaujalo... Začal som pátrať po vhodnej motorke na začiatok som si kúpil Hondu NSF 125 čo nebol najlepší výber .... Prešiel som teda k Simsonu po tom čo som videl nejake videa ze aj na nom to ide po zadnom. Mal som ho cca skoro 3 roky (na tuto Veľkú noc by tomu tak bolo) Prečo mal ? Lebo som ho predal bratovi a presedlal som na MZ ETZ 150 ktorú momentálne upravujem.
![]() |
približne toto bol stav v akom som ho kúpil akurát už je na nom hrazda a sem tam dačo odmontované |
Späť k Simsonu
Po kúpe resp(výmene za Hondu) som spravil zopár prvých úprav ako hrazda odmontovanie zbytočnosti toto bolo tak cca mesiac po kúpe. Začínal som sa už učiť jazdu po zadnom teda wheelie. Prvý rok jazdy som toho veľmi veľa neupravoval sústredil som sa iba na jazdu na úpravy ani nie až časom keď mi už nestačilo to čo som mal som začal špekulovať. Dovtedy som robil iba bežnú údržbu čo sa pokazilo vymeniť a jazdiť. Prvý rok bol Simson v skoro základnom stave ako som ho kúpil. Na prvú zimu co som mal Simača som začal meniť lak dal som podobnú "Kawasaki" zelenú. Kúpil som nove veci ako riadidlá pegy repas bŕzd, prednej vidlice vlastne skoro všetko čo sa dalo bolo vymenené.
![]() |
Moja verzia 1.0 :D |
Chvíľu som jazdil na mojej zelenej verzii a myslel som si ze to bola konečna úprava ale mýlil som sa :D. Už mi to nestačilo hlavne zadná brzda ktorá bola bubnová a ťažko sa stláčala preto som tam chcel dopasovať kotúč. Dohodol som sa s Dehačkom ktorý mi poslal pumpu strmene a kotúč. Keď prišla objednávka tak som si myslel ze to proste len nahodím a budem jazdiť :D... môj ďalší omyl. Prvý pokus udržať ho šróbmi nedopadol zrovna dobre. Preto som dal do kolesa vysústružiť medzikus ktorý sa chytil o disk a o medzikus sa chytil kotúč (navŕtané diery narezaná 6tka závit). A fungovalo to !! Po kotúčisku som spravil padacie rami na jazdu bez predného kolesa. Nove zadne stúpačky ako na SS :D (ktoré som časom musel predlžiť skrz výšky ) + úprava hrazdy. No ešte stále niesme vo finále. Takto som odjazdil rok
![]() |
Už sa blížime k cielu veľký upgrade pre Simsona pridané padacie rami na No front wheel kotučová brzda |
2011 cca len pol rok som si tento stav tak vychutnal lebo prišiel úraz s kolenom a po zotavení bolo zlé počasie potom bol problém ze na Simsone nešla iskra -----> cela nova elektrika a keď už bolo všetko ok začal zlobiť motor. Preto som sezónu 2011 skončil príliš skoro motor už nemal ťah a na zadnom mal tendenciu zdochýnať... Tak a tímto sa presúvame ku koncu.
![]() |
Skoro Finále ešte odfotené cca 2 mesiace vzad ešte bez valca ktorý bol v tedy na výbruse ale moto už bol po GO a vlastne sú tam už všetky úpravy ako aj sedačky nádrže a pod |
Prišla jeseň ja som už nejazdil dal som dolu motor zo Simáčika a konečne došiel rad aj naňho žiaden tuning len jeho GO ktorú si zaslúžil .... nové ložiská, guferá, výbrus, piestna sada, pretesnenie, GO karbeca všetko vnútri nové úprava sedačky ktorá zospodu nevyzerala vábne doma robený protišmykový poťah, a znova ďalší image. Tento krát sticker bombing (teda nálepka na nálepke). Keď som to dolepil som to zalakoval nech sa pod to nedostane voda aj keď tie nálepky sú na to aby to vydržalo.
Tak to je finálna verzia teraz akým smerom sa bude uberať simák je na bratovi.
![]() |
Jedna s posledných foto minulej sezóny potom som to zabalil a musel spraviť GO motora lebo Simson už nemal žiadnu silu valček bol kvalitne vybehaný :D |
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 25.01.2012 Autor: StuntBiker Zdieľať

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!