ISSN 1336-6491 | Online: 2198 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki GSX R 1100 W - My Dream My Reality 1/2

 Zdieľať

Pridané: 09.03.2004 Autor: MajoOjam
Čitatelia: 14362 [Vaše stroje - Moja motorka]

Troška zmeny, troška prácičky...

Začalo to tak nevine a skončilo to teraz po zime kedy už nie je čo vyleštiť. Pôvodne foto nemám takže nebudem môcť ukázať že sme sa s kamarátom skutočne nadreli (motorka nie je moja ja som na nej len pracoval ale pochopíte keď uvidíte prečo som na ňu taký hrdý)

V prvej fáze sme začali leštiť len kolesá toto trvalo hádam najdlhšie bol to jeden cely týždeň potom v ďalšej fáze sme sa pustili do leštenia rámu. V tomto nebol až taký problém aj keď najprv sme vyleštili len polovicu potom zvyšok. Postupne sme prešli na zadnú vidlicu neskor stupačky a ďalej aj veko na nádrži a kryt budíkov.

Prvá fáza skončená

Takto vyzerala naša kráska po prvej vážnej operácii !!!

Nás to však neuspokojilo a operovali sme ďalej, prišla zima a kamoš najprv zhodil dole kotúče a dal ich do pucu :-))) Potom prišla vážna otázka vyleštiť či nevyleštiť prednú vidlicu tak sme sa do toho pustili nebolo moc času tak sme sa jej venovali po troske trvalo to asi mesiac. Potom sme ešte dali do kopy kryt na sekundáry nad nahonovým kolieskom a ešte sa doleštili drobnosti ako sú časti stupačiek, mám na mysli už stupačku samotnú (nie nosič stupačky ten sme dali dokopy už v lete) kolesa sa strekli a červeno a kryty budú čierne, ale to je ešte momentálne „under construction“.

Tu ju mame


>

Pridané: 09.03.2004 Autor: MajoOjam Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »