ISSN 1336-6491 | Online: 1886 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29882
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17653)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako som prišiel k motorke...

 Zdieľať

Pridané: 11.12.2004 Autor: stega
Čitatelia: 12113 [Vaše stroje - Moja motorka]

V tomto článku som opísal, ako som si splnil môj sen.
P.S.:článok je písaný pre jednoduchý pracujúci slovenskí národ, zbohatlíci a mafiáni nech ho radšej nečítajú. pripadala by im táto historka smiešna.

Pred pár rokmi, keď som nemal žiadne peniaze,mal 20 ročnú Kawasaki Z1 1000 cm bez papierov, náhodný prístup na internet, dávno keď podobné stránky začínali, bolo v nich len zopár článkov, predávali sa tam tričká s potlačou...

V tomto čase bola stvorená nie jedna z najlepších... ale najlepšia stránka pre motocyklistov - www.motoride.sk Vtedy som odišiel za prácou do Izraela, aspoň to nám nasľubovala agentúra (mne a môjmu kámošovi) po dvoch mesiacoch hľadania práce na vlastnú päsť, sme sa rozhodli odísť domov. Vrátili sme sa bez haliera, a keďže som mal požičaných 30 tisíc na poplatky agentúre a na cestu, musel som predať jedinú vec čo som vtedy vlastnil. Moju MOTORKU. V deň predaja som sa zaprisahal, že budem dovtedy tvrdo pracovať, kým si svoj sen: mať legálnu motorku nesplním.

Na slovensku som robil projektanta plynofikácií v renomovanej spoločnosti. A kedže ako to u nás býva, začala firma krachovať. Nevidel som svoju budúcnosť ružovo, a aj na pioniera by som dlho šporil. Nedal som sa znechutiť dvojmesačným pobytom v Izraeli,dal som výpoveď a odišiel do Rakúska robiť kuchára. (Podotýkam, že som nevedel uvariť ani praženicu). Konečne sa mi začalo dariť, aj keď to nebolo ľahké (vedia to všetci čo robili vonku) som sa nakoniec presadil, dnes už robím v Rakúsku šéfkuchára, dotiahol som tam brata a priateľku.

Po roku som si kúpil auto (dopravný prostriedok) , neskôr byt (aby som stále neotravoval rodičov), ktorý som komplet prerobil, pred mesiacom to bola garáž (motorku nemôžeš nechať vonku ako auto). Môj plán sa blížil na koniec, povedal som si: pozri máš všetko pre akú takú budúcnosť, je čas splniť si jediný sen: motorku. Aj keď viazaný určitou sumou,ako pracujúci človek ,ktorý nič nezdedil, rýchlo nezbohatol, nikoho neokradol, kúpil som si ju: HONDU CBR 600 F 2001.

 To je ona...kúpená 1.12.2004
To je ona...kúpená 1.12.2004

Tak to by bol môj návod ako prísť k motorke.
Môj sen sa stal skutočnosťou.
Stretneme sa v lete...

 Moja čierna strela a zlatý šíp...
Moja čierna strela a zlatý šíp...

 Že vraj čierne mačky prinášajú štastie,alebo je to naopak !!!
Že vraj čierne mačky prinášajú štastie,alebo je to naopak !!!

Ospravedlňujem sa za nie najkrajšie pozadia motorky.

Pridané: 11.12.2004 Autor: stega Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBR 600 F 2001:

Foto:
Honda CBR 600 F 2001
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBR 600 F
Rok:2001
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:110.6 k (81.3 kW) / 12500 ot.
Max. krútiaci moment:65 Nm / 10500 ot.
Vŕtanie x Zdvih:67.0 x 42.5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:170 kg
Výška sedla:810 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:250 km/h

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »