Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2539 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26107
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15784)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10323)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki GS500e r.v.1994 Po rokoch opäť v sedle + renovácia

 Zdieľať

Pridané: 29.09.2015 Autor: edo666
Čitatelia: 5516 [Vaše stroje - Moja úprava]

Anglicko roku pána 2012 ;-). Začalo to surfovaním po nete a pozeraní inzerátov. Čo ľudia predávajú a čo by ma zaujalo. Natrafil som na GS-ko za prijateľnú cenu a hneď som si spomenul na mladé časy keď sme lietali po dedine na motorkách.

Začínal som, myslím, že ako každý motorkár. Najprv trojkolka, potom bicykel a keď sme objavili niečo, čo ide aj bez námahy, iba otočením rukoväte na riaditkách, až vtedy sme zistili, že to je to práve orechové ako sa hovorí ;-) Babeta, Pionierik, občas Simson, keď kámoš požičal a ČZ 175. Bol som frajer mal som tú hranatú :-) Myslím že bola môj ročník, 1978 foto bohužiaľ nemám. Škoda, lebo tiež som ju celu zrenovoval ale ukradli mi ju :-(

Prečo práve Suzuki GS 500e r.v. 1994?

V prvom rade cena. Bola dobrá v porovnaní s ostatnými motorkami, čo som našiel. Ono ani nešlo o to aká motorka to bude, len mi prišla pod ruku, ako sa hovorí, tak som šiel do toho. Trochu som si preštudoval, čo je to zač tá GS500e a prišla mi ako JAWA 350 len v lepšom vydaní :-) .

Ako som už vyššie písal bolo to v Anglicku, kde som pracoval. Tam som si ju kúpil. Rok som jazdil do prace a kde bolo treba. Pred návratom domov nastala otázka, čo s motorkou. Predám ju a doma si kúpim druhú? Alebo si ju vezmem domov?

Spoľahlivosť GSka a otázky týkajúce sa prihlásenia motorky u nás, odpovedali za mňa. Poslal som ju domov. Veľa ludí to odrádza prihlásenie. Vedzte, že žiadny problém som nemal, ani žiadneho známeho čo by mi ju prihlásil. Zvládol som to všetko sám a úplne v pohode bez problémov.

Nový lak jej dodá šmak či?

Tak ako je u mňa zvykom rozoberať, opravovať a skladať všetko možné, som sa rozhodol trochu pohrať sa aj s GS-kom. Keďže už má dosť rokov, aj keď z foto to tak nevyzerá, bolo vidieť že už má toho dosť za sebou. Začal som tým, že som si spomenul aké je to pekne mať niečo staré a obnoviť to (zrenovovať). Mám namysli tú moju ČZ-tku 175 čo som zrenovoval a ukradli mi ju.

Postup je úplne jednoduchý :-) . Kľúče všetkého druhu aké máš, vezmeš a proste to všetko rozoberieš do posledného šróbika. Ľahké že? Aj ja to hovorím (píšem). Čo som nevedel, pomohol internet. Niečo bolo treba dokúpiť, potom nájsť na nete, kto a čím mi opieskuje kostru a kámoš je lakýrnik takže pohoda. Zároveň veľká vďaka jemu za super vykonanú prácu.

ROZBORKA - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
ROZBORKA - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
ROZBORKA - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
kablovacka pripravena na repas - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia

Farbu som netušil akú mám vybrať, ten základ musel ostať a to je čierna, kvôli papierom. Nevedel som akú farbu dám na kostru, ale vedel som že nechcem striebornú. Chcel som zmenu, mosadzná metalíza bola najkrajšia. Či to bol dobrý nápad, alebo nie .... mne sa páči.

a uz sa strieka - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
a uz sa strieka - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
a uz sa strieka - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
a uz sa strieka - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia

Času som mal dosť, to je veľká výhoda, keď sa púštate do niečoho o čom celkom neviete ako dopadne. Vychutnával som si to. Chrbát dostal zabrať po toľkých hodinách strávených v predklone. V príjemnom prostredí, kde vôňa benzínu, oleja, nafty a boh vie čoho ešte. Vy si skladáte súčiastku, po súčiastke a máte z toho radosť ako to tam sedí. Ako to pekne vyzerá a popíjate si kávičku s cigaretkou v ústach, občas pivečko však prečo nie a .... no a stačí asi som sa zasnel sorry, bol to príjemný čas.

no uz je to doma a moze sa skladat - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
no uz je to doma a moze sa skladat - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
no uz je to doma a moze sa skladat - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
no uz je to doma a moze sa skladat - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia

Finále

No a takto to vyzerá. Niekto sa možno zasmeje, niekto pochváli. To už je jedno, však ja som spokojný so svojou prácou to je dôležité. Inak foto nie sú dokonalé, nie som fotograf. Foto boli pôvodne iba pre zdokumentovanie ;-)

no a je to - nie take zle ci? - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
no a je to - nie take zle ci? - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia

no a je to - nie take zle ci? - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
no a je to - nie take zle ci? - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
no a je to - nie take zle ci? - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia
no a je to - nie take zle ci? - Suzuki GS500e r.v.1994 - renovácia

Renovácií a obnove motoriek zdar!

Pridané: 29.09.2015 Autor: edo666 Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Suzuki GS 500 E 1994:

Foto:
Suzuki GS 500 E 1994
Všeobecné informácie:
Výrobca:Suzuki
Model:GS 500 E
Rok:1994
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:487 ccm
Max. výkon:52.8 k (38.8 kW) / 9200 ot.
Max. krútiaci moment:41.19 Nm / 7500 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:169 kg
Výška sedla:785 mm
Objem nádrže:17 l
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: