ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Požehnanie motoriek - Studnička Pozba - 1. mája 2016

 Zdieľať

Pridané: 13.05.2016 Autor: bagio
Čitatelia: 8968 [Novinky - Predstavujeme]

1. mája sa konalo požehnanie motoriek na pútnickom mieste Studnička Pozba.

V nedeľu 1. mája 2016 sa na pútnickom mieste Studnička Pozba stretli motorkári z celého Slovenska na motorkárskej púti pri príležitosti otvorenia novej sezóny. Slávnostnú svätú omšu celebroval nitriansky biskup Mons. Viliam Judák a po svätej omši požehnal motorky.

Požehnanie motoriek - Studnička Pozba - 1. mája 2016
Požehnanie motoriek - Studnička Pozba - 1. mája 2016

Veľká vďaka patrí otcovi biskupovi, kňazom, Vám všetkým motorkárom za hojnú účasť a tiež ostatným pútnikom.

Prajem Vám veľa štastne najazdených kilometrov pod ochranou Matky Božej a teším sa na ďalšie stretnutia s Vami!

Požehnanie motoriek - Studnička Pozba - 1. mája 2016
Požehnanie motoriek - Studnička Pozba - 1. mája 2016

Bližšie informácie o motopúti, nahrávky, o pútnickom mieste a aktuálne oznamy nájdete na www.studnickapozba.sk

vdp. Ioan Gondec, farar z Beši

Požehnanie motoriek - Studnička Pozba - 1. mája 2016
Požehnanie motoriek - Studnička Pozba - 1. mája 2016

Pridané: 13.05.2016 Autor: bagio Zdieľať

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »