Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1168 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28477
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16964)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11513)
Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Alpská blanka pretrhnutá - Kurvenorgie 2005 3/9

 Zdieľať

Pridané: 08.09.2005 Autor: todra
Čitatelia: 17874 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Prepassovaní až až, sme sa pod mestom Bolzano spustili na diaľnicu vedúcu na juh a nabrali smer Lago di Garda. Trento - Roveretto - Riva del Garda. Ako bolo hore v horách príjemne, tak bolo dole teplo a hnusne dusno. Talianska diaľnica tiež nie je zrovna vábna a keď sa k tomu pridajú kamióny, stačilo mi. Rovno pri jazere v meste Riva del Garda sme našli celkom fajn penzión, zase 25 ojro + raňajky, asi 300 m od centra. Popili pivo, dali ďaľšiu pizzu, a ledva došli do postele. Ivana Mikloša, ktorý sem vraj chodí každý rok surfovať, sme nestretli.

 Výhľad na dolinu, ktorou sa tiahne diaľnica od Brenneru smerom na Lago di Garda
Výhľad na dolinu, ktorou sa tiahne diaľnica od Brenneru smerom na Lago di Garda

Utorok, 4. deň, Lago di garda – Lago di Ledro – Lago di Idro – Passo di Croce Domini – Passo di Apricia – I – CH – Berninapass 2328 – Malojapass 1815 - Maloja 320 km

Kolega Tvrďas sa ráno zvrtol a otočil to do Blavy kvôli nejakým pracovným veciam (a zmákol nejakých 790 km na jeden šup. Au nechcel by som byť jeho prdel...) a ja som si povedal, že by to bola škoda skončiť tak rýchlo a rozhodol som sa, že to nejako zvládnem sám.
Zvrtol som to smerom na západ okolo Lago di Ledro, najprv po ceste č. 240 a potom kúsok po č. 237 a tesne na začiatku Lago di Idro som odbočil doprava. Veľmi pekná krajinka v tejto časti Talianska, príjemné dobré cesty, krásne výhľady alebo doliny, proste radosť jazdiť. Chcel som to postupne otočiť do švajčiarska zospodu, ale nie zas tak rýchlo a tak som si po ceste vybral na mape takú chutnú žltú cestu a jeden nižší pass.

 Prvé serpentíny cesty č. 669 nad Lago di Idro smerom na Passo Croce Domini
Prvé serpentíny cesty č. 669 nad Lago di Idro smerom na Passo Croce Domini

Cesta na Passo di Croce Domini bola asi najmenej frekventovaná, akú som zažil. Počas jazdy hore som stretol 2 - 3 autá a až keď som vyliezol hore tak nejaké motorky. Čo sa týka prírody, bol to asi najkrajší pass v Taliansku. Minimálne najtichší. Cesta sa menila od „bežnej“ talianskej dvojprúdovky, cez ledva 2 m širokú „medzistromovku“ až po krátke neupravené úseky a potom holé zelené stráne a TICHO.

 Passo Croce DOMINI, najvyšší bod
Passo Croce DOMINI, najvyšší bod

Tá šírka bola chvíľami celkom stresujúca, keď sa bolo treba vytočiť nad zrázom, ale zvládol som. Posedel som 20 minút na vrchole (viď panorámu), pofotil, poposielal mmsky, zviezol sa kúsok nižšie a „ulovil“ tabuľu Passo di Croce Domini 1892 m. n. m.

 Panoráma Passo Croce DOMINI, pohľad Z smerom z najvyššieho bodu
Panoráma Passo Croce DOMINI, pohľad Z smerom z najvyššieho bodu

A poďho Breno - Edolo - Apricia - Tirano - Chvajčiarsko. Chcel som dnes už spať vo Švajčiarsku.
Aby som nezabudol, tesne pred passo d‘Apricia ma skoro pri predbiehaní vytlačila z cesty jedna pipinka na 20-ročnom golfe, čo asi chýbala v autoškole keď učili spätné zrkadlá. Proste sa napriek smerovke, dlhým svetlám a pár sekundám čakania rozhodla predbehnúť obyt. voz pred nami práve vtedy, keď som bol v úrovni jej dverí. Buchla do mňa a posunulo mi to zadné koleso asi o 20 cm, ale nejako som inštinktívne pridal a „ušiel“ jej. Fuj, ľavou rukou som jej ukázal všetko čo sa dalo, riadne ma vyľakala.
Celkom som sa pobavil, že tabuľa Passo d’Apricia 1176 m. n. m. bola umiestnená v strede mesta, na štvorprúdovke. Iný pass… Musel som niečo pojesť (ešte dovytočený z toho, že som prešiel asi 8 reštaurácii a všade na obed nevarili, leniví taliani) a potom, už v pohode, som prešiel hranice I - CH z juhu na sever a po ceste č. 29 a nabral smer St. Moritz. Zrazu sa zo žltých talianských dramatických ciest stali rovnako žlté, ale krásne široké dvojpruhovky, s veľkými oblúkmi, no proste radosť jazdiť.

 Berninapass, úplna gýčovka, tie oblaky...
Berninapass, úplna gýčovka, tie oblaky...

Berninapass 2323 m. n. m. bol toho ukážkou. Ako hovoria nemci – Kurvenorgie, alebo este krajsie - Kurvenfestival. Na Bernine mi to pripadalo také trošku „mesačné“, málo zelene, samé kamene, také opustené, ale možno len tým, že tam bolo dokopy asi 5 áut. Všeobecne som sa divil, že boli tieto cesty celkom prázdne. Asi tým, že nebol víkend.

< >

Pridané: 08.09.2005 Autor: todra Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (35)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria