Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 39% (10153)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Týždenný výlet po Čechách

Pridané: 28.09.2020 Autor: Dempsey

Pár miest v Čechách, ktoré podľa nás stoja za návštevu aj v tejto čudnej dobe.

Je veľa možnosti ako a kde stráviť týždeň dovolenky. Keď sa však stretne pár zaujímavých okolností ako je splnenie si dlhoročného sna o motorke, pekné počasie a blízka rodina v Čechách, tak je rozhodnuté.

Sumár navštívených lokalít:

- Vrch Ještěd - Vysielač Ješted
- Liberec
- Pekelné doly - Pekelné doly

A teraz trošku podrobnejšie pre tých, ktorých zoznam miest zaujal.

Rook 2004, víkend v Mníchove, požičaná motorka BMW R1150RT, pár sto km po Baworsku a zrodil sa sen túto motorku vlastniť. Hovorí sa, že sny by sa mali plniť a ten môj sa splnil začiatkom augusta tohto roka. Medzitým som vlastnil pár motoriek, najazdil desať tisíce km po Európe, ale cca posledných 8 rokov bolo len o príležitostnej jazde na Honde PCX. Zvykali sme si na seba cca 3tis km a až potom som polovičke navrhol moto dovolenku.

Nedeľa bola v znamení príprav. Cieľom bolo zbaliť si osobné veci do bočných kufrov. Topcase ostal na nepremoky, tekutiny a trochu jedla na cestu. V pondelok som ešte upravil tlak v pneumatikách, dolial trošku oleja a dovolenka začala. Po cca 260km kľudnej jazdy sme bezpečne dorazili na naše ubytovanie. V Koutoch doporučujeme sa ísť najest do Baru lyžárna kouty.cz/restaurace-bar-bowling/. Pekné prostredie, chutná pizza a ešte lepšie pivo Zlosin (pivovarzlosin.cz).

Bar Lyžárna

Po preskúmaní okolia som vymyslel plán na utorok a "ukecal" polovičku - behom/turisticky po modrej značke na Praded. Sumár výletu pre podobných "bláznov" ako my - cca 26km, 980m prevýšenie. Trasa vedie aj nádherným a čistým lesom, ktorý ústi až pod príjazdovou cestou na Praded. Po chutnom obede a návšteve výhliadky sme si to zbehli späť do Baru a doplnili tekutiny :)

Tesne pod vrcholom Pradedu

Beh na Praděd po modrej značke z Kouty nad Desnou

Na stredu sme si naplánovali návštevu múzea papieru. Ako jediné v Európe vyrába ručne papier. Doporučujeme, bola to zaujímavá skúsenosť. Na rad prišlo opäť vozenie sa na motorke. Cesta do Jeseníku ide cez horský prechod s novým asfaltom a širokými cestami a nádhernými zákrutami. Vytipovali sme si návštevu skanzenu v Zlatých horách, po ceste sme na vrcholu kopca zbadali zaujímavý objekt a trasu sme zmenili.

Na Biskupskú kupu sa dá dostať po cca 1,8km prechádzke do mierneho kopca. Odmenou je krásne zreštaurovaná zbrojná veža na hraniciach Čiech a Poľska. Po ceste späť doporučujeme sa zastaviť v rezorte Sobotín. K dispozícií je bazén a spa. Tesne pred západom slnka odstavujeme motorku pri našom ubytovaní.

Zrenovovaná Biskupská kupa
Prachovské skály

Štvrtok ráno balíme a presúvame sa na Prachovské skály. Z hlavnej cesty vedúcej do dedinky Prachov vidno len jeden skalný útvar. Nič nenasvedčovalo tomu do akej krásy prichádzame. Doporučujem ísť až na posledné parkovisko. Pán na parkovisku bol veľmi milý, doporučil nám odložiť si bundy na informáciach. Ďakujeme za pomoc.
Trochu tej krásy sme sa pokúsili zachytiť na fotkách.

V podvečer už parkujeme u uja blizko Doks a chladíme rozpálené vnútornosti :)
Piatok je na programe prechádzka v okolí Máchova jezera. Voda je bohužiaľ mútna - sinice a výletná loď cez týždeň nepremáva. Náhradný plán - hrad Sloup. Návšteva Vám zaberie cca hodinku. Fascinoval ma fakt, že všetky steny a priestory boli vysekané ručne.

Pustevník na hrade Sloup
cestou na Ješted
Ješted
Pohľad z Ještedu na Liberec

Na posledný deň sme si naplánovali Ješted, prechádzku po Liberci a Pekelné doly. Trasa z Doks cez Mimoň pokračuje pekným údolim až pod Ješted. Odbočujem na posledné parkovisko pod Jestedom ale pán ma posiela až hore. Preplietame sa úzkou cestou hore popri cyklistoch, peších turistoch, rodinkách s deťmi. Zvláštny pocit. Motorku odstavujem pod vysielačom. Užívame si výbornú kávu. Kľud "ruší" zvuk prichádzajúcich motoriek. Napočítali sme ich cez 50. Je to skupina z Poľska. Parkovisko sa zmenilo na výstavu motoriek :)

V Liberci po prechádzke od námestia po ZOO dopĺňame kalórie a smerujeme na poslednú destináciu - Pekelné doly.
Nevideli sme ani jednu smerovú tabuľu do tohto "Raja motorkarov" ale navigácia v mobile nás tam dostala.
Miesto je jedinečné tým, že sa môžete povoziť a odstaviť si svojho tátoša v jaskyni kde sa napríklad vážila "Dorota Máchalová" :)

Pekelné doly

Sobotný večer trávime s rodinkou pri opekání buřtov a pití českého piva.
V nedelu doobeda sa lúčime a nasleduje už len transfer domov.

Táto dovolenka nemala ešte v nedeľu presné kontúry, upravovali sme ju podľa aktuálnych pocitov a odporúčaní od domácich. Najazdili sme cca 1400km, motorka si cucla 5.6l/100km. Nikam sme sa neponáhľali a neboli nikde časovo limitovaní.

Ak si sa dopracoval/a až sem a máš na nás nejaké otázky, tak sa kľudne pýtaj.