[Testy a predstavenia - Test]
MV Agusty nemá možnosť jazdiť úplne že hocikto. Viem že to nie je žiadna nemožná vec, ale tak trochu to je stále exluzivitka. A keď ich máte na jeden deň nachystané rovno štyri a nakoniec ešte ráno v garáži čaká piata, tak to už zaváňa veľkou deratizáciou vašej hlavy. A aj peňaženky :-D
Text: Milan Mikulík - mikulec, Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia, datadive.
Foto: Filip Kalka - Masochista
Text: Milan Mikulík - mikulec: Osobne preferujem porovnávacie testy pred klasickými sólo testami. Mám pocit, že majú omnoho väčšiu výpovednú hodnotu a hlavne, jazdec okamžite vidí tie rozdiely, ktoré nie sú časom tak trochu otupené. Preto je takéto porovnanie asi najviac porovnávacie. Aj keď je to vždy vo veľkej miere hodne subjektívne a záleží od toho ktorého jedinca čo to testuje. Našťastie, v redakcii máme zastúpenie rôznych "národností", vierovyznania, stupňa "vzdelania" a hlavne každý má rád ten svoj štýl o niečo viac ako ostatné. To by mohol byť predpoklad k tomu, aby bol tento test dostatočne objektívny.
Z redakcie som asi jediný, ktorý mal možnosť pojazdiť všetky nami testované stroje. Ako jediný som bol v taliansku vo fabrike a zúčastnil som sa na najviac exkluzívnom stretnutí vybraných Agusťákov. Preto možno moje ódy o emvéčkach niekomu môžu pripadať trochu poznačené. Ale ako som mohol vidieť a počuť počas testovania, tak nie som sám tak trochu poznačený. Keďže som bol iniciátor takéhoto testu, mal by som napísať niečo aj o motorkách. Síce v samotných testoch som to už dal, ale niečo málo hodím.
24.11.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9610 [Testy a predstavenia - Test]
Keď som mal možnosť pojazdiť 1090RR priamo vo Varese, bol som nadšený. Keď som neskôr jazdil Brutku 800, tak som bol ešte „vychechtanejší“. Ale keď mi Filip priviezol 1090R a sprostredkoval čo si o nej myslí, tak som bol ....
03.06.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16407 [Testy a predstavenia - Test]
Takto som si to presne predstavoval! Dokonalo skombinovaná ovládateľnosť najmenšej brutalky a sila tej najväčšej. Teraz sa na ňu ale pozriem z dvoch pohľadov a uvidím, ako to dopadne.
05.09.2014 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 16881 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Kráľ je nahý! – kričí Mikulec ukazujúc na Brutalku a obecenstvo len neveriacky krúti hlavou, klopkajúc si na čelo. Je to asi zaslepený blázon. Vtom ale z radu vyskočí ďalší a Mikulcovi pritakáva – chlapec nestratil rozum, neodsunul všetko ostatné dvojkolesové nabok len tak – on proste vie! A teraz už to viem aj ja. Pozor, čítať len na vlastne riziko! Prudko návykové! Pohľad na motorky už nikdy nebude ako predtým...
27.05.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11332 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
No, v podstate áno, len sa núka otázka, že či k lepšiemu, alebo k horšiemu. Nemám v tom celkom jasno, čo je vlastne pri talianke asi samozrejmé...
12.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13054 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Výkon litrového superšportu v kombinácii s obratnosťou šesťstovky. Sila dvojvalca, no točky hodné štvorvalca. Tak takýto pocit sľubuje MV Agusta zo svojho modelu F3 800. Uvidíme teda, za čím si superšport z Varese s trojvalcovým srdcom stojí.
Rád by som napísal poradie, ako sa umiestnili v mojom pomyselnom rebríčku, to by ale asi bola len jedna zlatá a päť víťazov. Je pravda, že niektorá ja lepšia v tom, niektorá v tom, poprípade v niečo horšia a tak, ale v konečnom dôsledku sa neviem rozhodnúť na tom poradí. Aj keď...
Brutale 800 je mi asi najbližšia. V podstate za to všetko môže motor, ktorý znie ako pokazený, ide všelijako len nie dokonale, spotreba je tiež trochu iná a tak ďalej a tak ďalej. Skrátka, takto si predstavujem Brutale. Nervózna, hladná, trochu nevychovaná, ale zato presná a zásadová. Dizajnovo to už je len doladenie celku.
Veľká Bruta je krásna, možno vďaka výfukom o niečo krajšia ako osemkilo. Každopádne a bez pochyby je aj výkonovo niekde inde. Ale ten výkon je tak nejak civilizovaný. Jasné, keď sa tomu zarve plyn tak ide jak hovado, to je bez debaty, ale je tam aj tá kľudná časť, to mi trochu prekáža. Určite nie natoľko, že by som ju nechcel, ale radšej by som chcel 800 s trochu narvanejším motorom.
Keď som sa už dostal späť k trojhrnku s objemom osemsto kubíkov, napíšem niečo o Rivalke a Dragovi. Drag má lepší dizajn, ale motor je oproti Brutke 800 nejaký nie moc žilytrhajúci. Chcel by som tam fakt taký dragrejs štýl. A určite inú farbu. Rivale je zas no nechcem byť sprostý, ale trochu latinoameričanka. Veľká tučná riť. Trochu pôsobí prvým dojmom tak nejak divno. Na mieste sa s ňou zle manévruje kvôli vysokému posedu. Za jazdy sa zdá ako motard, ale pritom sa tak nespráva. Správa sa skôr ako kreditková rýchloturistka.
Na záver som si nechal neplánovanú parťáčku do nášho porovnávania. Kapotovaná rejsmašina s osemstovkovým trojvalcom. Je parádna. Motor síce dáva zmysel ešte o niečo vyššie ako pri brutkách, ale zas dovtedy je krásne nepohodlná na bežné jazdenie. Ju milujem, to je bez debaty!
Viac sa určite dočítate od chalanov, na ďalších stranách: Názor Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia, datadive, Oficiálne Videá Pozadie/Wallpaper a technické parametre.
Text: Feri Zubal - zeON
Vyskúšať v jeden deň tri Brutálne mašinky a zároveň k nim postaviť Rivala v podobe superšportu F3 800, to je skrátka deň, kedy rozumom prejde jedna veľká guma, vymaže ho a hajde na liečenie. No jo, mašiny s logom MV Agusta na nádrži (a na každom jednom dielci, ktorý je súčasťou talianskej krásy) sú ako drogy a „drogy jsou špatný“, ale len do momentu pokiaľ ich nevyskúšate.
Oukej, čas na varovanie: moralisti, zástanci ultra bezpečnej jazdy na motorkách, praktici, mototuristi a iná háveď mne podobná, toto ďalej nečítajte. Ostatní, kľudne čítajte ale je to zbytočné, to treba zažiť.
Sú krásne, nádherné, božské, tým to celé začína. Každý detail nesie ešte ďalší detail a všetky sú prepracované tak aby boli krásne, nádherné, božské... Rivale, naživo príliš mohutná a Dragster, vlastne ani neviem prečo, sa mi pri celkovom pohľade na ne nepáčili. No Brutalky a F3, hotové umelecké diela. Popisovať nebudem, slovné šplechy typu aaaaa, ooooo, ciiiiii a iné hapkanie namiesto vyslovenia správnych slov nevysvetlí ani fotogaléria. A komu sa nepáčia, s tým sa ja kamarátiť nebudem. Lebo je buď sériový vrah šteniatok alebo čosi ešte viac psychicky narušené bez zmyslu pre estetiku.
Že niektoré technické riešenia nie sú príliš múdre, nuž to je tak keď má hlavné slovo dizajnér a ešteže ho má, lebo inak... No lebo inak by som sa zamiloval do motora, podvozku a bŕzd (srdiečka, srdiečka, srdiečka).
Viac menej sú všetky MV-éčka rovnaké, teda pri pohľade na press materiály. Elektronika v zmysle palivových máp, ABS-ka, osem stupňovej trakčnej kontroly... nudááá. Na každej to aj tak skončí rovnako. Mapa Sport, trakčná stupeň 4 alebo 3 (odporúča Milan Mikulík - mikulec :-) ), Quickshift On, ABS a rozum Off. Tu niekde aj končí zmysel mať na týchto motorkách prístrojovú dosku. Nastavíte neriešite. Nakoľko otáčky všetkým lietajú hore tak rýchlo, že to nie je kedy sledovať, zvuk od motora bohato stačí, a digitálny tacháč, hehe, sled číslic sa mení opäť až príliš rýchlo, nie je proste čas čumieť na displeje, na Agustách sa totiž jazdí. A aj späťáky sú zbytočné. Ak vás na tomto bude niekto prebiehať, je to len preto, že si motorku veziete domov na vozíku a sedíte počas toho na nej, nie v aute.
Podvozkovo pre naše cesty príliš utrasené, ale sú to športové mašiny z krajiny, kde sa motorky stavajú srdcom nie rozumom. A keď začnete jazdiť srdcom, vtedy oceníte tieto stroje ako celok. Lebo ináč sú úplne na nič. Zle sa na nich sedí pokiaľ sa chcete iba kochať okolím, problém je dať ich vôbec do garáže, malý rejd je na pipik aj v meste, umývať ich, ach bože, tie pôjdú von len ak na celom kontinente hlásia slnečno, v meste nervózne a tankovať ich treba každú chvíľu. Ale aj tak ich chcete, potrebujete, musíte mať!!! Prečo?! No LEBO!!! Lebo sú sakramentsky rýchle, lebo brzdia ako besné, lebo MV Agusta.
Ej veru brzdy. Famózne, ovládateľné jedným prstom a zastavili by asi aj vlak. Stačí na ne ozaj iba jeden prstík, aj to len tak hladiť, podobne ako miestečko nad vlhkým otvorom. A keď je zle, tak trošku pritlačiť, v tom momente sa guma zarve hlboko do... do asfaltu a drží všetko bezpečne tam kde má.
V skratke a všeobecne, je to s tými Agustičkami nejako takto. No je to päť rôznych modelov tak predsa musia byť v čomsi iné. Pôjdem zaradom, od tej ktorá mi najviac učarovala.
Áno táto, s trojhrnkom pod nádržou. Nervózna ku..a, ale nádherná. Stačí sa posadiť a naštartovať ju. Ten chrapot znie ako keby bola pokazená. Lenže to je tým, že potrebuje točky, potrebuje „full gas“ až vtedy dáva zmysel. Vtedy zavreští a vystrelí vpred za stáleho tancovania predného kolesa, pretože to chce ísť kamsi do nebies. Je to nebezpečné, je to návykové, jeto bomba! Z prevodovky stačí 1-2-3, potom je to už príliš veľká rýchlosť a jazdiť na vyšších stupňoch a nižších otáčkach, heh nebuďte smiešni. Načo by to bolo dobré, strata času, urážka stroja.
Táto nemala ABS ani Quickshift, nechýbali. OK, quickshift by potešil, ale radeniu ako takému niet čo vytknúť. Stojím namieste, motor nerzvózne chrapčí, spojka, jednotka tam treskne a celá sa posunie akoby poskočila o kúsok vpred. Ako na štartovacej lajne, každý centimeter k dobru sa cení. Aj keby som mal v pláne pomalý výjazd, po tomto by sa rozum aj tak prepol do polohy off.
V zákrutách čisté porno, brzdenia na poslednú chvíľu z vysokej rýchlosti si užívam hádam viac ako samotnú akceleráciu. Len to chce aspoň trošku lepší asfalt. Vpáliť do zákruty s hrbolkami, to je na fajne stisnutú riť. Nie nestane sa nič, Brutalka to vyrieši a to je ten problém, lebo raz to vyriešiť nemusí, keď to jazdec potiahne za hranice zákonov fyziky a tie s touto strojovňou bude hľadať na každom metri, ktorý s ňou preletí.
Keď moja životná púť nedajbože jedného dňa vyústi do stavu, že v posteli so ženou budem iba spať (doslovne), vtedy si kúpim MV Agustu Brutale 800. Prídem domov a poviem sex alebo natankuj Brualku (a budem dúfať v to tankovanie :-D ). V prípade druhej možnosti vyletím na cesty a KEĎ sa vrátim domov len si ticho sadnem do kresla a budem ticho čumieť na tú nádhernú Talianku. Nebudem chápať prečo, načo, ako, ale budem spokojný.
Len neviem či by som si radšej nezadóvažil MV Agusta Brutale 675, tá je vraj motoricky ešte nervóznejšia a krotiť tieto nádhery je práve to naj.
Vidieť na nej, že je to vyššia rada Brutaliek, v čom konkrétne neviem, ale vidieť. Samozrejme motor, štvorvalec, dobludu výkonu, šialene silný. Len na pocit až taký šialený nebol. Taký akože kľuďas, po naštartovaní pravidelný vyladený chod, trošku sklamanie, zvuk ako vysávač.
Ale skúste hrknúť plynom, hneď to je iná zvuková kulisa, hneď počuť, že v sebe väzní viac než je zdravé. Hormóny sa vyplavujú do tela a otáčky stúpajú. Jazdca to až posunie vzad, nehodí iba posunie. Motorka pridáva a dáva o sebe vedieť čoraz viac a tak jazdec plyn nepustí, chce vedieť čo bude ďalej. K motoru primontovali ďalší valec, potom ešte jeden, zapli turbo, komresor a on ten debil stále ťahá vpred. Znie to pohodlne, viem, lenže toto sa udeje behom žmurknutia oka a počas toho tam iba kopnete ďalšiu rýchlosť a opäť žmurknete okom. Potom už ostáva veriť, že v počasí nehlásili žiadne radary. Lebo toto nie je na odobratie papierov, toto je na pobyt v psychiatrii.
Len prečo je trojhrnček lepší ako štvorval. Nuž je ľahší, obratnejší a nervóznejší. Nemyslite si, že desať deväťdesiatka erko sa zle preklápa v zákrutách, oh len myslieť na to je rúhanie. Kdežéé, ona miluje zákruty, respektíve vy milujete ju v zákrutách, ale osemstovku viac. MV Agusta Brutale 1090 R však motoricky sadne asi viacerým, lebo od nej nejde toľko zla ako od Brutale 800. Stále však zatrasie celým telom jazdca aj jeho nehmotnou časťou zvanou duša.
Jediný superšport, ktorý sa nám dostal, aj to vlastne náhodne, to tejto porovnávačky. Že sa ňom sedí ináč, že sa v zákrutách správa ináč, skrátka, že je iný než naháče je každému hádam jasné, a každému je aj hádam jasné v akom zmysle. Preto to tu rozoberať nebudem.
Prekvapením pre mňa bolo správanie a pocit zo samotného motora, ktorý by mal byť takmer totožným s tým aký je v Brutale 800. Po naštartovaní to už nie je ten nervózny chrapot, skôr čosi normálne teda normálnejšie, kultivovanejšie (stále je to Agusta). Len na spodku sa nič nedeje, tam kde Brutalka 800 vystreľovala vpred, F3 800 sa ešte stále iba rozbiehala. Až vo vyslovene vysokých otáčkach mala jazda ten správny šmrnc a všetky uväznené kone sa mohli rozbehnúť vpred. Len na našich cestách sa to takto vysoko držalo ťažko, tento stroj patrí na okruh tomu je prispôsobený aj motor.
No páčila sa mi najviac. Kapoty síce zakryli motor, ale spolu s ním zakryli aj hadice a káble, ktoré mi na Brutalkách vadili (trošku veľmi silné slovo). Dal by som si ju do obývačky v čierno bielom prevedení s červeným rúrkovým rámom. Aj som radšej jazdil na ostatných Agustách, aby som sa na F3 800 mohol len pozerať.
Táto ma na pohľad vyslovene sklamala. Keď som ju videl na fotkách, neskutočná nádhera, vlhký sen atď. Naživo príliš veľká a akosi nevyvážená. Čosi ako ženy z latinskej Ameriky, fajné veľké cicky, ale zadok až príliš veľký (šak ale reku niekomu sa páčia aj také). No a ten posed, akože čo? Doslova ako na stoličke (lenže veľmi rýchlej stoličke), vzpriamený a rajdy pocitom akoby rovno pri kolenách.
Pri presadnutí z Brutale 800 nechápem a neverím, že toto je výrobok jednej značky. Aj ten motor nebol nervák, šiel šialene aj v istých točkách pekne vystrelil, ale to chrapčanie a vyslovené provokovanie k rozumu zbavenej jazde tu cítiť nebolo. To nedáva zmysel, načo by to vyrábali, nie je to ani motard, i keď tak asi vyzerá.
Pri dlhšej jazde sa celá zdá byť opäť iná. Vyššie zdvihy a mäkšie ladený podvozok zrazu nie sú mínusom, ale pomocníkom pri pohodlnejšom jazdení. Aj pocit z brzdenia je trošku iný. Niežeby boli brzdy iné, len sa zdajú byť mäkšie, jemnejšie, ale to môže byť spôsobené aj odozvou od podvozku, ktorý sa viac ponorí. Len to ťažisko je nejako divne položené, pri náklonoch chýba pocit istoty. Avšak rýchloturistika okolím, taký ten typický krátky výjazd po práci, tak toto jej šlo.
Rivalky sa zľakne menej ľudí, než ostatných Agúst a pre predaj to bude asi dobré a asi preto bola vyrobená. Za mňa nie, ďakujem, neprosím.
Túto motorku som akosi nepochopil. Ak by som mal v daný deň k dispozícii iba túto, bol by som z nej istotne na mäkko, ale popri ostatných akosi stratila zmysel. Je to štýlovka to áno, s plnou elektronickou výbavou, len podľa mňa zbytočnou. Z hľadiska marketingu už to bude ale iná kávička, to ale nie je moja parketa, pozerať sa na motorky týmto pohľadom, teda nie pri tomto teste.
Ak by mala iný motor, ktorý by do tejto stavby zapasoval, ktorý by bol vyslovene silný od spodu a nie hladný po otáčkach, bolo by aj vnímanie jazdy na Brutale 800 Dragster iné. Ale taký motor Agusta zatiaľ nemá.
Chce to vlastne nejaký záver, nejaké stručné zhodnotenie? Asi nie, snáď len myšlienku o dvoch rôznych motorkách. Jednu som si zadovážil z čisto rozumných dôvodov, ak sa teda vlastníctvo motorky dá považovať za rozumný dôvod, slúži, robí mi radosť, páči sa mi a asi sa jej z vlastnej vôle nezbavím, zvykol som si na ňu. No teraz chcem ďalšiu, úplne zbytočnú, ktorej kúpu nemožno podložiť jediným rozumným argumentom len ju proste CHCEM!!! Ako dve ženy, jedna dobrá, navarí, vyperie, postará sa... a druhá ak sa ňu človek pozrie musí ju dostať, je na nič, nevie vybrať ani sáčok z čaju ale... Takže arrivederci MV Agusta, uvidíme sa neskôr.
PS: Myslím, že aj fotograf musel mať dobrý zážitok, keď sme okolo neho lietali.
A ešte Mikulcove PS: "Ku..a zeonku, nélenže jezdzíš jak vipatlaní cigáň s talijanska, ešče tak aj píšeš o tíchto južanskích je..čkách."
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor Tomáš Hajduch - Awia, datadive, Oficiálne Videá Pozadie/Wallpaper a technické parametre.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Mať naraz päť rôznych kúskov tejto značky tak to je poviem vám zážitok. No a vtesnať potom dojmy z neho do pár stručných odsekov textu takmer nemožné...
Prvá z radu Brutale, ktorá sa mi dostala do pazúrov bola práve 1090R. Motor je štvorvalec a jeho prejav je takpovediac predvídateľný. Napriek menu Brutale, nie je reakcia na plyn tak celkom verná svojmu menu. Keď som si však v snahe prepnúť palivovú mapu v meste na nerovnosti omylom pridal plyn takmer ma vyhodila zo sedla.
Akonáhle sme sa vymotali z Bratislavy, kde bola uskákaná, tvrdá a pri každom brzdení atakovala moje gule všetko sa zmenilo. Ten motor je ako turbína. Ťahá lineárne už od spodu a otáčky nemajú konca kraja. Potiahnuť dvojku po obmedzovač s predným kolom pevne na zemi je nemožné. Otáčkomer letí hore ako blesk a s tým aj rýchlosť. Prevodovka trochu surová, ale padali tam kvalty s trochou razancie aj bez spojky. Zrýchlenie s týmto tornádom pod riťou je neskutočne návykové a k tomu ten zvuk. Potom brzdy – ABS tu zbytočne nezavadzia, páčku stačí pohladiť, šupnúť kvalt dole výfuk fajnovo zakašle a ide sa do zákruty. Podvozok tvrdý ale presný. Svet naokolo sa mení na rozmazanú machuľu a všetky nedostatky má Brutalka razom odpustené... Neviem sa jej nabažiť až kým nepríde striedanie...
Od osemkila som veľa nečakal, menší výkon ako 1090R ale tešil som sa na trojvalec. A bolo veru načo. Toto je jasný dôkaz, že menej je niekedy viac. Brutale je verná svojmu menu, ten motor je naozaj brutálny. Už zvuky ktoré z neho lezú po naštartovaní a ten tak trochu nepravidelný chod trojvalca. Je taký nejaký nedočkavý ako aj jeho jazdec. Plyn tu má v réžií nejaký zúrivý taliansky directóre, ktorý reve len vpred a vpred. Z výfuku sa pritom ženie rev, ktorý nedovolí ubrať. Toto je niečo čo by si mal každý vyskúšať.
Zvyšok je typická Brutale, ľahúčka dobre ovládateľná, podvozok tvrdý a brzdy ako z rozprávky. Keď som nasledujúci deň na nej jazdil už v komboške nevadilo mi ani šmykľavé sedlo. Koža na zadku a kolenách sa dobre zaprela do tvarov Brutalky. Ale keď na nej valíš takéto nepodstatné detaily si nevšímaš, nevieš ani ako vyzerá prístrojovka... Ťaháš za plyn a 100% sústredenia ti berie jazda samotná... Brutale 800 dávam na pomyselný trón emociálneho športového jazdenia na naháči.
Aj keď dizajnovo ma až tak nechytila za srdce tešil som sa na ňu. Vzpriamenejší posed, vyššie zdvihy, rovné dlhé sedlo. Prvý dojem po vysadnutí fajn. Nahovno sú ale spätné zrkadlá na koncoch riaditok. Štýlové, ale naprd, zle sa do toho pozerá, furt ich treba štelovať a navyše zraniteľné. Podobne zadný blatník so smerovkami. Keď som za Rivalkou šiel, často som prehliadol blikajúcu smerovku, sú nízko, a nik ich tam nečaká. Tu taliani zbytočne predizajnovali.
Motoricky je trojval oproti Brutale preladený. Je celkovo uhladenejší, ako nejaký anglický gentleman. Jemné dávkovanie plynu umožňuje aj kľudnejšiu jazdu na kochačku a nehecuje tak jazdca ako Brutalka. Podvozok je tiež prívetivejší a perfektne si poradí aj s rozbitými cestami, kde si to jazdec užije oveľa viac ako na „uskákaných“ Brutalkach. To sú hlavné silné stránky Rivalky, pohodlnejší posed a podvozok. Ak by som mal jazdiť celý deň 300 – 500km rozhodne by som šiel po nej.
Dragster je taká nejaká dizajnofka talošov. Asi si dali väčšiu porciu špagiet a museli čosi vymyslieť. Dizajnovo sa rozhodne nestratí v dave. Základ tam je jasný Brutalka. Neviem prečo motor je inak poladený ale nie zrovna k ostrejšiemu. Prejavom je podobný ako ten v Rivale. Tam to ale má hlavu a pätu. Od Dragstera som čakal najvačšiu zlobu a tá sa nekonala - možno preto to sklamanie. Prosto vyzerá agresívnejšie ako sa naozaj správa. Nie nechem povedať že je zlý alebo nebodaj slabý, ale čakal som posun od Brutale smerom k čomusi ostrejšiemu. Odpoveď na toto neskôr priniesla nová Dragster RR kde sa pohrali aj s dizajnom ale aj s motorom, takže tu rozhodne pochvala.
Zadná široká guma mi ani tak nevadila, ale zato znovu tie späťáky. Dragster je dizajnová kreácia na tému Brutale. Buď si ju zamiluješ preto ako vyzerá alebo necháš tak.
F3-jka pôvodne ani nebola v pláne. Osedlal som ju len niekoľko krát, ale hneď sa mi vynorilo moje jazdenie v Misane. Tam som na okruhu najprv jazdil 1090 Brutale a potom F4. Kým Brutalka bola na okruhu čaj a F4 pecka, na ceste je to presne naopak. Je to proste tak, že z naháčom si na cestách užiješ viac ako s jogurtom. F3-jka mala citeľne hluchý spodok a žiadala si otáčky. Keď ich ale mrcha dostala, začal iný harmatanec. Na okruhu ju takto pod krkom držať celé kolo, ale v premávke je to iné. A tam oveľa viac oceníš tie kopance, ktoré dáva Brutalka aj v stredných otáčkach.
V tomto prípade nemusím rozmýšľať a ani bodovať a tvoriť tabuľky. Srdce rozhodlo už dávno. A čuduj sa svete nebude to tá najdrahšia. V našej porovnávačke boli všetky od exkluzívnej značky, všetky s najmodernejšou technikou, talianským dizajnom, top komponentami a luxusne nízkou hmotnosťou a parádnymi jazdnými vlastnosťami.
Pre mňa je ale víťaz Brutale 800, lebo je najdivokejšia, motoricky najagresívnejšia a je to pravá Brutale. V tesnom závese je potom 1090R vďaka jej neskutočnej turbíne pod nádržou a Rivale, ktorá je akoby viac stavaná na naše často rozbité cesty.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor Datadive, Oficiálne Videá Pozadie/Wallpaper a technické parametre.
Text: datadive
5x MV agusta na porovnanie, čo k tomu dodať ... mokrý sen. Náhradné trenírky som si pribalil, tak pome na to.
Mám ich pekne zrovnané vedľa seba, tak je na prvý pohľad jasné, kto patrí do rodiny 800viek a kto to nie. 800vky maju veľa podobných až identických komponentov. 1090 je iná, v rámci korporátneho dizajnu podobná. Okolo každej sa dá hodiny chodiť a ochkať nad detajlami, nápismi MV Agusta na šróbikoch a podobne. Sú to ozaj pekné kúsky techniky.
- Pre mňa najkrajšia, ale po jazde na iných MVA sklamanie. Slovo dragster vo mne evokuje "třista z místa" a nie predlženú kyvku a useknuté sedlo. Keby som jej vyberal meno ja, bolo by tam niečo ako "street" alebo "city".
Posed je mierne dopredu. Jazdí výborne, motor, brzdy aj podvozok sú OK. Nízke otáčky zvládla asi najlepšie spolu s 1090tkou. Príde mi zo všetkých najkľudnejšia. Ak by chcel niekto MVA ako prvý bike, odporučil by som mu práve Dragster. Super mašinka kým ju neporovnávate s inou MV Agustou.
- Je najväčšia, čo sa týka priestoru pre jazdca. Mierny športový posed, neunaví ani po dlhšom presune. Vie jazdiť v pohode do 5000 otáčok a bez protestov, ale to určite nie je tak zaujímavé, ako jazda v hornej tretine otáčkového spektra. Keď ju chytíš pod krk, power wheelie prestane robiť až na zaradenej päťke. Mať ju doma pol roka tak mám minimálne o 3cm dlhšie ruky. V celom spektre otáčok ťahá ako keby to nemalo mať nikdy koniec. Táto motorka je o motore a všetko ostatné je tomu prispôsobené, vôbec by ma neprekvapilo keby mala na boku motora nálepku "pozor radioaktívne" a žrala uránove tabletky.
Má vec, ktorú žiadna 800vka nemá, červené tlačítko, ktoré rozbliká všetky štyri smerovky :)
- Posed ako na dostihovom koni. Čisto okruhová zábavka. Motor urevaný, chrapľavý, hladný po otáčkach, tak ako to má byť. Na dosiahnutie tunelového videnia, ju treba poriadne točiť. Dostala sa mi do rúk zrovna pred rozbitým úsekom cesty. Po 20tich minútach, prosím nech si to zoberie niekto, kto ma ešte ruky. Tvrdé, veľmi tvrdé, každá nerovnosť ide cez zápästia a chrbát rovno do lebky. Toto nie je na naše cesty, to treba zobrať vyvenčit na okruh. Zdala sa mi civilzovanejšia ako F3 675, ale aj tak ma riadne dobila.
- Z nahatých má najšportovejší posed, najviac dopredu, našťastie, inak by predné koleso bolo stále vo vzduchu. V nízkych otáčkach mierne protestuje, ale po rozbehu to ide jak guľa, neverím že to je "iba" 800vka. Pridať zo stofky na dvestofku, je zážitok, neuveriteľne ide za plynom. A keď Vám ešte poviem, ze táto mala QuickShift, to čo nasledovalo, nemalo ani za mak nič spoločne so zdravým rozumom. Ten prejav motora, ten nasratý zvuk, tá pojašenosť a to zrýchlenie ... živelná záležitosť, škoda písať, to treba zažiť, etalón výbornej nahatej motorky. (pri spomienke na tú mašinu mi ešte teraz behaju mravce po chrbte)
Keby som mal porovnať 1090 a 800 pri zrýchlení, tak 1090 zrýchľuje tak nejak "tajne", kdežto 800vka až reve "už to ide, už to ide a bude to nášup"
- Po výmene treniek, ma čakal tento "motard". Posed vzpriamený, nad vecou, barová stolička. Najpohodlnejšia a aj nohy si trochu natiahnem, pekne mi sadne. Motor má typický chrapľavý brutale prejav, ale tak nejak mám z neho pocit, ako by mal väčšiu silu v strednom spektre otáčok. Z každej druhej zákruty vybehnem po zadnom a to sa ani nesnažím, ešte si vravím, že kľud bo ťa rozklepe a jarok vedľa cesty uvidíš zblízka. Nedá sa, Rivalka je proste mašina na bláznenie. Z testovaných má najmäkší podvozok, diery v záhoráckych cestičkách žehlí bez problémov. Strážneho anjela supluje výborne vyladená elektornika, niekdy mám pocit, že klamem fyziku. Túto dostať aspoň na 2-3 dni do álp a pár týždňov (pár = 2) vydržím bez sexu.
Dizajn a motor pri MVA strojoch hraje prím. Monoblockové Brembáče vedia pekne jajca nakopnúť, ku kľúčom, by mali dávať aj suspenzor. Zaujala, aj veľmi nenápadná elektronika, ani na sekundu som nemal pocit, že ma obmedzuje a popravde som ani necítil kedy mi pomáha (až na ABS). Výborne doplňuje superlatívny štvorlístok motor, dizajn, podvozok a brzdy, ktorý platí pre každý z modelov v teste.
Veľmi príjemné sú aj ceny, za ktoré sa dajú kúpiť, už dávno neplatí, že talianka je iba pre snobov a smrteľník si musí zobrať hypotéku a staviť barák, aby sa k nej dostal.
Keby som si mal vybrať, ktorú si zoberiem domov, bol by to veľký boj medzi mojim kardio strojčekom a mozgovňou. Srdce by bralo Brutalku, bike plný emócií, preplnený, nadupaný až po veko nádrže. Jazda bola ozaj silný zážitok. Mozgovňa by chcela Rivalku a to hlavne kvôli podvozku a FUN efektu, alebo 1090-tku, ktorá mi príde ako najuniverzálnejšia pre bežne potreby, ale keď je treba tak veľmi rýchlo vystrčí velikánske, diabolské rohy.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Oficiálne Videá Pozadie/Wallpaper a technické parametre.
Text: Milan Mikulík - Mikulec, Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia, Datadive
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | MV Agusta | MV Agusta | MV Agusta | MV Agusta | MV Agusta |
Model: | Brutale 1090 R | Brutale 800 | Brutale 800 Dragster | Rivale 800 | F3 800 |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Supermoto | Superšport |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1078 ccm | 798 ccm | 798 ccm | 798 ccm | 798 ccm |
Max. výkon: | 144.2 k (106.0 kW) / 10300 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 11600 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 11600 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 12000 ot. | 148.0 k (108.8 kW) / 13000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 8100 ot. | 81 Nm / 8600 ot. | 81 Nm / 8600 ot. | 84 Nm / 8600 ot. | 88 Nm / 10600 ot. |
Kompresný pomer: | 13:1 | 13.3 : 1 | 13.3 : 1 | 13.3 : 1 | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 55 mm | 79 x 54.3 mm | 79 x 54.3 mm | 79 x 54.3 mm | 79 x 54.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 125 mm | 150 mm | 150 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 125 mm | 130 mm | 130 mm | 123 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 - ZR 17 M/C (58 W) | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 210 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-ZR17 | 180/55 ZR 17 | 200/50 - ZR 17 M/C (75 W) | 180/55-17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 183 kg | 167 kg | 167 kg | 178 kg | 173 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 810 mm | 811 mm | 881 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1438 mm | 1380 mm | 1380 mm | 1410 mm | 1380 mm |
Dĺžka: | 2100 mm | 2085 mm | 2060 mm | 2070 mm | 2060 mm |
Šírka: | 780 mm | 725 mm | 825 mm | 885 mm | 725 mm |
Svetlá výška: | 150 mm | 160 mm | 149 mm | 142 mm | 125 mm |
Objem nádrže: | 23 l | 16.6 l | 16.6 l | 12.9 l | 16.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 265 km/h | 245 km/h | 245 km/h | 245 km/h | 269 km/h |
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | elektronický quick-shift, USD vidlica Marzocchi nastaviteľný útlm a predpätie, tlmič Sachs plne nast | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 08/2013 - 14 290,- € Cena 08/2013 - 14 890,- € s ABS | Cena 05/2013 10 290,- € | Cena s ABS k 8/2014: 13 390,- Eur Akciova cena 12 990,- Eur | Cena 12.690,-EUR (14.10.2013), RbW, Trakčná kontrola, 3 palivové mapy, MVICS, EAS | Cena 05/2013 13 900,- € |
Pridané dňa: 14.04.2015 Autor: Redakcia