ISSN 1336-6491 | Online: 2577 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Vojenské múzeum Svidník, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vojenské múzeum Svidník

V areáli pri hlavnej budove Vojenského múzea vo Svidníku sa nachádza Pamätník sovietskej armády, kde je pochovaných vyše 9000 vojakov. Tento pamätník odhalili v roku 1954. Pomník je vysoký 37 m, hviezda 3,5 m. Obelisk a súsošie sú zo spišského travertínu. Pamätník zdobia reliéfy: po pravej strane Partizánska hliadka v SNP, po ľavej Útok Sovietskej armády. Pred pamätníkom stojí bronzová socha Sovietsky seržant vzdáva hold nad mohylou padlých. Je vysoká 4 m.

V parku môžete poobdivovať "in natura" sovietske samohybné delo SD 100 vz.1944, sovgardový reaktívny mínomet BM 13 na podvozku ZIL 105, tzv. Kaťušu, kanónovú 152 mm húfnicu s ťahačom AST 712, Lisunov Li 2 čiže C 47 Dakotu, ženijnú techniku.

Galéria:

Vojenské múzeum Svidník
Vojenské múzeum Svidník
Vojenské múzeum Svidník
Vojenské múzeum Svidník
Vojenské múzeum Svidník

Články:

Detaily:

Stiahni si bod:
GPS súradnice sú len približné. (spravidla to znamená, že vás zavedú len do mesta, alebo obce kde sa daný bod nachádza) Pošli presné súradnice.

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Prešovský Kraj
Typ:Múzeum
Pridal:karec 06.10.2006 (19:00)
Poloha:N 49.306 E 21.558
Približná poloha:áno
Čitatelia:19897
Povrch:asfalt

Prístup:

Hneď po ľavej ruke pri vstupe do mesta Svidník zo smeru od Bardejova.

Adresa, Kontakt:

www.svidnik.sk/old/svidnik/dumuzeum.htm

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Nižná Jedlová, SlovenskoDedina3.2 km S
2.Drevený kostlík Ladomirová, SlovenskoKostol5.4 km SV
3.LVmoto.sk - motoshop, SlovenskoMoto shop6.3 km SZ
4.Vyhliadková veža Údolie smrti, SlovenskoVyhliadka6.7 km S
5.Údolie smrti pri Dukle, SlovenskoPamiatka7.4 km S
6.Vysielač na Bani, SlovenskoVyhliadka10.5 km J
7.Drevený kostol Bodružal, SlovenskoKostol12.0 km SV
8.Bodružal - Drevený chrám sv. Mikuláša, SlovenskoKostol12.0 km SV
9.MX trať Stropkov, SlovenskoMotokrosová trať13.1 km JV
10.MX trať Bardejov - Komárov, SlovenskoMotokrosová trať15.7 km Z
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »