ISSN 1336-6491 | Online: 1612 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Cesta pohorím Munella, Albánsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Cesta pohorím Munella - Tak cez tento mostík je nutné prejsť, hlavná cesta je v ľavej časti fotky

Cesta vedie z Fushe-Arrez do osady Resp ktorá sa nachádza pri diaľnici idúcej do Macedónska. Vedie simultánne s cestou SH30 takže ak zablúdite treba ísť cestami vedúcimi na západ, po pár kilometroch musíte na túto asfaltku naraziť.

Je tu veľa rôznych cestičiek od viac využívaných až po takmer nevyužívané. Väčšinou prepájajú bane často krát činné, takže pozor na veľké nákladiaky. Do opustených banských priestorov neodporúčam loziť, občas tu totiž odpália poriadne nálože ktoré otrasú celými horami a hrozia závaly.

Terény nie sú náročné, narazili sme akurát na jeden strmší výjazd, ktorý by neskúseného jazdca asi potrápil.

Nájdete tu aj kopec opustených budov, asi staré gulagy.

Články:

Fotogaléria:

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Asi nedobrovoľné "ubytovne"

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Asi nedobrovoľné "ubytovne"

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Všetko sa tu rozpadá

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Zbytky ľudskej činnosti postupne zarástli

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Ktovie kto na nej sedel naposledy

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Malé brodíky sa našli aj tu

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Odstrelené skaly vyzerajú byť malé, Tatrovky sú však menšie

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Tak čo? Kto má rád takéto výhľady?

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Prameň na Fantu

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Stará štola, bolo tu takých viacero, ale táto sa poriadne "vyfarbila"

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Prešli sme si aj fialovým podkladom

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - A opäť medzinárodné stretnutie GSiek

03.02.2013 - zeON

Cesta pohorím Munella - Serpentíny vedúce z niektorej z činných baní

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Albánsko
Región:Stredná časť
Typ:Trasa
Pridal:zeON 04.02.2013 (07:00)
Poloha:N 42.002 E 20.073
Približná poloha:nie
Čitatelia:8354
Povrch:asfalt

Prístup:

Za Fushe-Arrez cca. 600 metrov za fabrikou je mostík vedúci ponad riečku. Cez ten treba prejsť dole z hlavnej cesty a potom už nasledovať vyjazdené cesty. Priama a jediná cesta do osady Reps neexistuje, pohorie je pretkané cestičkami idúcimi z činných aj zabudnutých baní. Zablúdiť by ste tu ale nemali, skôr vás cesta vypľuje nečakane na asfaltku než zavedie hlbšie do hôr.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Shkoder / Tropje / Puke / Has, AlbánskoTrasa27.4 km S
2.Trasa: Topojan - Kolesjan, AlbánskoTrasa37.4 km V
3.Pláž pri meste Shengjin, AlbánskoPláž44.8 km JZ
4.Fogyho púť, AlbánskoTrasa45.4 km V
5.Vodopád neďaleko Theth-u, AlbánskoPrírodný úkaz46.3 km SZ
6.Jazierko s tepou vodou, Llixhat e Peshkopi, AlbánskoZaujímavosť47.1 km JV
7.Pevnosť Rozafa, Skadar, AlbánskoHrad48.1 km Z
8.Guest House - Arben Marashi, Theth, AlbánskoPrivát49.1 km SZ
9.Panoráma Majet e Shales, AlbánskoVyhliadka49.9 km SZ
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »