Anketa:
Trasa Podhorie - Močiar, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
13 km trasa Podhorie - Močiar - Trnavá Hora, úsek do Močiara je úzka, miestami neprehľadná kochacia asfaltka, druhá polovica trasy do Trnavej Hory je šotolina/spevnená cesta lesom v zime neudržiavaná ...
Prístup do Podhoria cez Sklené Teplice alebo z Banskej Štiavnice.
Prevýšenie trasy cca 570-780-300 mnm
Fotogaléria:
11.04.2014 - Saturn

11.04.2014 - Saturn

11.04.2014 - Saturn

11.04.2014 - Saturn

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Banskobystrický Kraj |
Typ: | Trasa |
Pridal: | Saturn 17.04.2014 (06:18) |
Poloha: | N 48.537 E 18.940 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 10653 |
Nadmorská výška: | 650.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Dĺžka trasy: | 13.0 km |
Prevýšenie trasy: | 780 m |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Motorest ADAVIL, Slovensko | Reštaurácia | 4.9 km V |
2. | Trasa: ZH - Sklené Teplice - BS - Banská Belá - ZH, Slovensko | Trasa | 5.6 km Z |
3. | Kúpele Sklené Teplice, Slovensko | Prameň | 5.8 km Z |
4. | Maya Moto, Žiar nad Hronom, Slovensko | Moto shop | 8.1 km SZ |
5. | Ostrá Lúka, Slovensko | Trasa | 8.2 km V |
6. | Tajch Veľká Vodárenská, Banská Štiavnica, Slovensko | Jazero | 8.7 km JZ |
7. | Podzemný kameňolom Barlangy, Slovensko | Zaujímavosť | 8.8 km J |
8. | Banská Štiavnica (UNESCO), Slovensko | Mesto | 9.3 km J |
9. | Trasa ZH - Tŕnie - Ostrá Lúka - Senohrad - Žibritov - BS - ZC, Slovensko | Trasa | 10.2 km SV |
10. | Hodruša kemp Konibar, Slovensko | Kemping | 10.5 km JZ |
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!