Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1540 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29739
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17583)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12156)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Slnečné hodiny v Drienčanoch, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Slnečné hodiny v Drienčanoch, Slovensko - Bod záujmu

Slnečné hodiny pri obci Drienčany sú na zemi postavené hodiny z dreva a kameňa s priemerom 7 metrov.

Súčasťou hodín sú drevené plastiky postavičiek zo známych slovenských rozprávok Pavla Dobšinského, ktorý tu pôsobil. Na jeho počesť sa v obci nachádza viacero “rozprávkových stavieb” a sôch.

Slnečné hodiny sú historickým prostriedkom na meranie času, no také aké sa nachádzajú na okraji malebnej obce Drienčany, nenájdete už nikde na svete. Je to slovenský unikát a pocta najznámejšiemu slovenskému rozprávkarovi.

Hodiny sú postavené na zemi a zhotovené z dreva a kameňa s priemerom 7 metrov. Súčasťou hodín sú drevené plastiky postavičiek zo známych slovenských rozprávok Pavla Dobšinského, ktorý tu pôsobil.

Na týchto netypických slnečných hodinách tak môžete nájsť Janka Hraška, Janka a Marienku, ale aj záporné postavy ako zlú strigu či čarodejnicu.

Na počesť Pavla Dobšinského, sa v obci nachádza viacero "rozprávkových stavieb" a sôch, ktoré sa tiež oplatí navštíviť.

Články:

Fotogaléria:

18.05.2020 - Plecho

Slnečné hodiny v Drienčanoch, Slovensko - Bod záujmu

18.05.2020 - Plecho

Slnečné hodiny v Drienčanoch, Slovensko - Bod záujmu

18.05.2020 - Plecho

Slnečné hodiny v Drienčanoch, Slovensko - Bod záujmu

18.05.2020 - Plecho

Slnečné hodiny v Drienčanoch, Slovensko - Bod záujmu

18.05.2020 - Plecho

Slnečné hodiny v Drienčanoch, Slovensko - Bod záujmu

12.08.2014 - www.driencany.sk

Slnečné hodiny v Drienčanoch, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Banskobystrický Kraj
Typ:Zaujímavosť
Pridal:Awia 13.08.2014 (10:55)
Poloha:N 48.484 E 20.068
Približná poloha:nie
Čitatelia:9274
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Drieňok - Teplý Vrch rekreačný areál, SlovenskoHotel2.3 km JV
2.Rozhľadňa Maginhrad, SlovenskoVyhliadka7.8 km JZ
3.Rozhľadňa Vŕšok, SlovenskoZaujímavosť10.4 km SZ
4.Revúcke krkaháje, SlovenskoTrasa10.9 km J
5.Trasa: Kokava nad Rimavicou - Klenovec - Ratková - Jelšava, SlovenskoTrasa11.9 km S
6.Vysoká pec, Sirk - Červeňany, SlovenskoPamiatka13.7 km S
7.Oždianske serpentíny, SlovenskoTrasa16.4 km JZ
8.Enduro/cross trať Ožďany, SlovenskoMotokrosová trať17.8 km JZ
9.Penzión, Kokava nad Rimavicou, SlovenskoPenzión19.3 km SZ
10.Banská Bystrica - Košice trochu inak, SlovenskoTrasa19.5 km SZ
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »