Anketa:
Penzión Babia hora - Jasenská dolina, Slovensko - Bod záujmu - Ubytovanie
Penzión Babia Hora je rodinný penzión a nachádza sa v turistickej oblasti Jasenská dolina v prekrásnom prostredí Veľkej Fatry, v blízkosti lyžiarskeho strediska Kašová a v srdci národného parku Veľká Fatra.
Penzión má 9 izieb s vlastnou kúpeľňou, tv a úložným priestorom a sú situované na prvom poschodí. Celková ubytovacia kapacita je 34 lôžok (z toho 12 prísteliek).
Na vyššom prízemí sa nachádza jedáleň a recepcia. Na nižšom prízemí je umiestnený Caffe bar, kde nájdete detský kútik, krb a ktorého súčasťou je aj oddelená mistnosť s biliardom a stolným futbalom. Súčasťou budovy je aj sauna a jakuzzi.
Počas letných mesiacov je pre deti je prispôsobená záhrada so šmýkačkou, bazénom, hojdačkou a trampolínou. A kým sa deti budú hrať, vy si môžete vychutnávať služby letnej terasy kde slnko svieti po celý deň. Aktívnejší môžu využiť tenisové kurty.
Penzión je využívaný aj na spoločenské akcie (firemné akcie, športové sústredenia, svadby, oslavy, rodinné posedenia a pod.) či už Café bar s kapacitou 40, vnútorná miestnosť (jedáleň) s kapacitou 36 alebo vonkajšia terasa s kapacitou 80-100 (letne mesiace).
Zima: Lyžiarske stredisko ponúka releatívne dobre podmienky na lyžovanie v závislosti od snehovej sezóny. Nachádza sa v nadmorskej výške 540 m.n.m. Na svoje si prídu hlavne začínajúci lyžiari a snowboardisti ale najviac deti. Vynikajúce služby inštruktorov a dostupnosti do areálu umožňuje i tým najmenším možnosť postupného zdokonaľovania sa v zimných športoch. Nachádza sa tu perfektná sánková dráha. Areál umožňuje i večerné lyžovanie .
Leto: V lete a si Vás získajú prechádzky a túry nádherným pohorím Veľkej Fatry. Východiskovým turistickým asetom je vrchol Lysec (1381 m).
Cyklisti si príjdu na svoje vďaka prijmnemu osviežujúcemu prostrediu počas horúčav. Cyklisti tu nájdu náročnú i ľahšiu cyklotrasu ktorá vedie do mesta Martin alebo smerom po ceste SNP.
Menej známim je bike park ktorý sa postupne buduje a je využívaný počas jarných, letných a jesenných mesiacov pre priaznivcov viac adrenalínového športu.
Stravovanie: Možnosť polpenzie alebo výber z našeho jedálneho lístka
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Žilinský kraj |
Typ: | Penzión |
Pridal: | Awia 18.08.2015 (12:20) |
Poloha: | N 49.014 E 19.015 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 10533 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Penzión Babia hora, Jasenská dolina
Prevádzka: Jasenská Dolina
GPS súradnice:
49° 0' 49.6071541" N 19° 0' 54.6775818" E
Email: babiahora@babiahora.sk
Mobil: +421 905 813 953
Web: /www.babiahora.sk/
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Turčianska rozhľadňa - Na Kalníku, Slovensko | Vyhliadka | 1.8 km Z |
2. | Turčianska rozhľadňa - Na Trní, Slovensko | Vyhliadka | 3.1 km SZ |
3. | Trasa SNP v Turci, Slovensko | Trasa | 3.7 km JZ |
4. | Zrúcanina Sklabinského hradu, Slovensko | Hrad | 4.6 km S |
5. | Vodná elektráreň v obci Necpaly, Slovensko | Zaujímavosť | 4.7 km JZ |
6. | Rozhľadňa Necpaly na Brotnici, Slovensko | Vyhliadka | 5.3 km JZ |
7. | MX trať Žabokreky (taká malá), Slovensko | Motokrosová trať | 6.0 km Z |
8. | Turčianska Štiavnička, Slovensko | Pamiatka | 8.0 km S |
9. | MX trať Sučany, Slovensko | Motokrosová trať | 8.6 km SZ |
10. | Rybník Ďanová, Slovensko | Pláž | 8.6 km JZ |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!