Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1669 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29774
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17601)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12173)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Areál Divoká Voda Čunovo, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Areál Divoká Voda Čunovo, Slovensko - Bod záujmu

Areál Divoká Voda Čunovo

Rafting Čunovo
Škola kajaku
Hydrospeed
Surfing
Vodné skútre
Plavba po Dunaji
Wakeboard & Vodné lyže
Aquaroller
Splavy
Flyboard - lietanie na vode

Články:

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Bratislavský Kraj
Typ:Štadión
Pridal:Awia 18.08.2014 (19:28)
Poloha:N 48.031 E 17.230
Približná poloha:nie
Čitatelia:7357
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

www.divokavoda.sk/

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Offroadová dráha Čuňovo, SlovenskoMotokrosová trať1.6 km Z
2.MX trat Kalinkovo, SlovenskoMotokrosová trať4.3 km S
3.Mango bar Košariská, SlovenskoReštaurácia8.0 km SV
4.ZRUŠENÉ: Mentor ride & fly, SlovenskoMoto shop12.1 km SZ
5.Hobbydielňa YHP, Bratislava, SlovenskoZaujímavosť12.6 km SZ
6.Predajňa Harley-Davidson Bratislava, SlovenskoMoto shop12.9 km S
7.Ducati Bratislava, SlovenskoMoto shop12.9 km S
8.Hotel Tereza, SlovenskoHotel13.7 km S
9.Gasthaus Forstner, Kittsee, RakúskoReštaurácia14.3 km SZ
10.Nákupné centrum Aupark, SlovenskoReštaurácia14.3 km SZ
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »