ISSN 1336-6491 | Online: 2379 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia (7)

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu

Motomúzeum Sezemice, unikátna zbierka sériových motocyklov z čias 70. - 80. roky. Zlata éra motocyklovej výroby, kedy sa dosť experimentovalo, a v múzeu vidieť napríklad stroje s Wankelovym motorm, vtedajšie radové 6 valce, ci ostré japonské dvojtakty. Veľmi zaujímavý výklad samotného majiteľa k zaujímavym a raritným motorkám (Hesketh, Kawa 1300 turbo...)

Fotky sú len mobilné, slúžia len ako upútavka... :] rozhodne treba vidieť naživo...

www.motomuzeum.cz

Fotogaléria:

12.07.2017 - ddemo

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu

12.07.2017 - ddemo

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu

12.07.2017 - ddemo

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu

12.07.2017 - ddemo

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu

12.07.2017 - ddemo

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu

12.07.2017 - ddemo

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu

12.07.2017 - ddemo

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu

12.07.2017 - ddemo

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu

12.07.2017 - ddemo

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu

12.07.2017 - ddemo

Motomúzeum Sezemice, Česko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Česko
Región:Vychodočesky
Typ:Múzeum
Pridal:ddemo 13.07.2017 (09:15)
Poloha:N 50.067 E 15.854
Približná poloha:nie
Čitatelia:7303
Povrch:asfalt

Prístup:

Palackého 130
533 04 Sezemice
okres Pardubice

Adresa, Kontakt:

Majitel:
Libor Novák, Palackého 253, 533 04 Sezemice
IČ: 47461781
Tel.: +420 724 252 875
E-mail: motopneu.novak@volny.cz

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Múzeum Dr. Emila Holuba, Holice, ČeskoMúzeum9.6 km V
2.Pevnosť Jozefov - podzemné chodby, ČeskoZaujímavosť30.6 km S
3.Roadracing okruh Hořice - 300 zatáček Gustava Havla a Česká Tourist Trophy, ČeskoOkruh37.7 km SZ
4.Prírodné kúpalisko Bezděkov, ČeskoPláž37.9 km J
5.MX trať Koukalky - Chotěboř, ČeskoMotokrosová trať40.2 km J
6.Kostnice v Sedleci, ČeskoKostol42.1 km Z
7.Kutná Hora, ČeskoMesto43.0 km Z
8.Priehrada Les království, ČeskoBaňa43.9 km S
9.Pevnosť Dobrošov, ČeskoZaujímavosť44.8 km SV
10.Kemp Mílovy, ČeskoKemping47.5 km J
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »