ISSN 1336-6491 | Online: 2379 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Vodný mlyn Bohunice, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Vodný mlyn Bohunice, Slovensko - Bod záujmu

Vodný mlyn s bohatou históriou.

Vysunutá expozícia bola verejnosti sprístupnená v roku 1978 po rozsiahlej rekonštrukcii. Mlynská usadlosť bývalého mlynára Pavla Turčana sa nachádza asi 2 km od horného konca obce, pri potoku Sikenoca v prekrásnom prostredí Štiavnických vrchov. Ide o typ vodného mlyna s kolesom na vrchný pohon. Úpravy mlynskej budovy sa vykonali v roku 1911 a 1938, keď bola zavedená elektrina a zmodernizované mlecie zariadenie. Mlyn sa skladá z obytnej a technickej časti, ktoré sú oddelené múrmi a majú samostatné vchody z dvora. Obytná časť pozostáva z izby, kuchyne a komory, ku ktorej prilieha pivnica a je zariadená dobovým nábytkom a inventárom. Technickú časť tvorí mlynica s funkčnými a kompletným mlynskými strojmi a kolesovňou.

Fotogaléria:

24.09.2018 - Luky993

Vodný mlyn Bohunice, Slovensko - Bod záujmu

24.09.2018 - Luky993

Vodný mlyn Bohunice, Slovensko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Nitriansky kraj
Typ:Pamiatka
Pridal:Luky993 22.09.2018 (08:02)
Poloha:N 48.349 E 18.749
Približná poloha:nie
Čitatelia:7418
Povrch:spevnená cesta

Prístup:

Od hlavnej cesty asi 50 m po panelovej ceste kde sa dá zaparkovať a cca 50 metrov pešo k samotnému mlynu.

Adresa, Kontakt:

www.muzeumlevice.sk/index.php?mnu=EXBO

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Lesná asfaltka Ladzany - Klastava, SlovenskoTrasa9.1 km V
2.Kemping Počúvadlo, SlovenskoKemping10.5 km SV
3.Serpentíny pred Štiavnickými Baňami, SlovenskoPriesmyk11.0 km SV
4.Jazero Richňava, SlovenskoJazero11.3 km SV
5.Trasa Tlstý vrch, SlovenskoPriesmyk11.4 km JV
6.Hodrušské Jazero, SlovenskoJazero11.9 km S
7.Penzión Eliška, Štiavnické Bane, SlovenskoPenzión13.3 km SV
8.Banická klopačka, Hodruša - Hámre, SlovenskoPamiatka13.9 km S
9.Tajch Nová Baňa, SlovenskoJazero14.3 km SZ
10.Termálny prameň za obcou Lukavica, SlovenskoPrameň14.7 km S

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »