ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Noemova archa, Turecko - Bod záujmu - Tip na Výlet

Noemova archa, Turecko - Bod záujmu

Noemova archa to podľa Biblie zaparkovala pod horou Ararat, ktorá aktuálne patrí Turecku. Jej pozostatky sa nachádzajú neďaleko Turecko – Iránskej hranice pri dedinke Üzengili.

Prebehlo už niekoľko výskumov, podľa ktorých sa jedná o pravú archu. Miesto je ešte stále bez turizmu a poloha vôbec nieje označená. Toto sa ale podľa mňa čoskoro zmení. Nad archou sa stavia dom, kde bude múzeum a zozbierané podklady z výskumu. Inak je ju veľmi ťažké prehliadnuť, však pozrite foto.
Zaujímavé miesto. Cítil som sa tam moc príjemne. Perfektný pocit sedieť na arche a pozerať na Ararat v celej svojej kráse.

Fotogaléria:

10.09.2018 - matoj

Noemova archa, Turecko - Bod záujmu

10.09.2018 - matoj

Noemova archa, Turecko - Bod záujmu

10.09.2018 - matoj

Noemova archa, Turecko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Turecko
Región:východ
Typ:Prírodný úkaz
Pridal:matoj 12.09.2018 (08:34)
Poloha:N 39.441 E 44.235
Približná poloha:nie
Čitatelia:5026
Povrch:asfalt

Prístup:

Prístup je po asfaltovej ceste a posledný asi 100 m úsek treba prejsť pešo po lúke. Po ceste k arche absolvujete niekoľko vojenských kontról, lebo Turci Arménci sa moc nekamarátia a ani Irán nemajú úplne najradšej.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »