Anketa:
Haluzická tiesňava / Románsky kostol, Slovensko - Bod záujmu - Tip na Výlet
V Haluziciach sa nachadza male parkovisko v strede dediny z ktorého sa dá ísť k románskemu kostolíku z 13 storočia (cca 200 m). Pri kostole je malý cintorín s orgovánom dookola, takže všetko na jar krásne vonia :-)
Kostolík je na kopci, je odtiaľ pekný vyhlaď na Považie, na opačnej strane údolia vidno hrad Beckov. Kto ma chuť sa prejsť, asi 500 m ďalej je aj vyhliadková veža na kopci.
Z parkoviska sa dá isť aj malý okruh - cez Haluzicku tiesňavu a okolo kostolíka späť.
Fotogaléria:
30.04.2020 - Braniq

30.04.2020 - Braniq

30.04.2020 - Braniq

30.04.2020 - Braniq

30.04.2020 - Braniq

30.04.2020 - Braniq

30.04.2020 - Braniq

30.04.2020 - Braniq

30.04.2020 - Braniq

30.04.2020 - Braniq

30.04.2020 - Braniq

30.04.2020 - Braniq

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Trenčiansky Kraj |
Typ: | Zaujímavosť |
Pridal: | Braniq 02.05.2020 (08:00) |
Poloha: | N 48.822 E 17.868 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 5206 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
najlepsia cesta po asfalte z Trencianskych Bohuslavic, pripadne horsia cesta / necesta zo Stvrtka
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Penzion Žákovic, Trenčianske Bohuslavice, Slovensko | Reštaurácia | 2.2 km J |
2. | MX trať Beckov, Slovensko | Motokrosová trať | 3.3 km JV |
3. | Hrad Beckov, Slovensko | Hrad | 4.1 km JV |
4. | Hotel Perla, Zelená Voda, Slovensko | Hotel | 5.8 km J |
5. | Stiborov Dvor, Beckov, Slovensko | Reštaurácia | 6.1 km J |
6. | Zelená voda, Slovensko | Jazero | 6.3 km J |
7. | Kálnická koliba, Slovensko | Reštaurácia | 8.9 km JV |
8. | Letisko Trenčín (okruh), Slovensko | Okruh | 10.1 km SV |
9. | Gazdovský dvor, Trenčianska Turná, Slovensko | Reštaurácia | 12.1 km V |
10. | Motopark Trenčín - MX Trať, Slovensko | Motokrosová trať | 12.2 km SV |

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!