Anketa:
Tirupati a cesta do chrámu Tirumala, India - Bod záujmu - Tip na Výlet
Preslávený chrám Tirumala Venkateswara, je významné hinduistické pútnické miesto, ako aj iných historických chrámov. Chrám je jedným z ôsmich Svajam Vyakta Kshetras (samoprejavených chrámov) zasvätených božstvu Višnuovi.
Pôvodne sme chceli ísť do Tirumali kam vedie pokrútená horská cesta z nekonečnom vracákov. Zbadali sme však Kláštor vedľa cesty, takže si ho päť minút pozrieme a ideme ďalej.
Upozornili nás, že sa máme vyzuť, tak sme nechali topánky pri motorkách a zobrali ruksak, prilbu a bundu do ruky. Pozreli sme si Kláštor a prešli bezpečnostnou kontrolou, že ideme k ďalšiemu kláštoru. Tam začali schody do extrémne strmého svahu a ukázalo sa, že cesta pred nami má 8,5 kilometra a 3350 schodov. To všetko v horúčave a vysokej vlhkosti cez dažďový prales, kde žijú tigre leopardy pantery medvede a kopec iných zvierat. Samozrejme, že sme sa neotočili, že keď už sme tu takto dáme.
Bola z toho asi trojhodinová púť počas ktorej nás aj požehnali v niekoľkých kláštoroch, 50 schodov sme dali po kolenách. Stretli sme totiž indický pár, ktorý nám cestou všetko vysvetlil a previedol aj cez kláštory. Na trase sú strážcovia parku ktorý dávajú dokopy skupinku 30 ľudí a iba tak sa môže pokračovať cez prales. Žijú tu totiž tigre, pantery, medvede a všeličo iné, všade sú varovania nechodiť sám a nekŕmiť zvieratá. Jediné čo sme videli a prebehlo nám cez cestu bolo ale divé prasa. Niektoré úseky sú ale asi obzvlášť nebezpečné pretože sú aj zamrežované a vedľa trasy sú aj zvukové plašičky zveri.
Pútnická trasa Alipiri steps - Alipiri Mettu[ – Prvá a staroveká cesta začína z Alipiri a pozostáva z celkovo 3550 schodov, čo predstavuje vzdialenosť 11 km. V Alipiri sa nachádza chrám zasvätený Venkateswarovi nazývaný Padalamandapam. Na ceste sú štyri Gopuramy (chrámové veže).
Mesto Tirumala je prísne vegetariánske. Konzumácia nevegetariánskych potravín, alkoholu a tabakových výrobkov je v Tirumale prísne zakázaná a pašovanie čohokoľvek z nich sa považuje za vážny priestupok.
Video: India #1: Mototrip Chennai Tamilnádu, slony, hinduistický kláštor Tirumala a pomsta opíc
Video: Zážitky z Indie bez cenzúry :-) #motoride_sk
Články:
Fotogaléria:
07.03.2025 - Awia

07.03.2025 - Awia

07.03.2025 - Awia

07.03.2025 - Awia

07.03.2025 - Awia

07.03.2025 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

29.11.2024 - Awia

Detaily:
Krajina: | India |
Región: | Andhra Pradesh |
Typ: | Kostol |
Pridal: | Awia 07.03.2025 (08:30) |
Poloha: | N 13.647 E 79.405 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 627 |
Nadmorská výška: | 126.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Mango World - Annapoorna Farms, India | Zaujímavosť | 48.6 km JV |

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!