ISSN 1336-6491 | Online: 3601 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29870
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12224)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (0)

Royal Enfield továreň Oragadam, Chennai, India - Bod záujmu - Tip na Výlet

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

Jedným z najväčších lákadiel našej návštevy v Indii bola rozhodne návšteva továrne Royal Enfield Oragadam v meste Chennai. Royal má v tomto meste celkovo 3 továrne a vývojové centrum ktoré sme navštívili deň predtým.

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

Na moje prekvapenie a veľké potešenie sme mohli v továrni natáčať a fotit. Samozrejme je z toho tona materiálov A to vám všetko prinesiem potom v zostrihanom videu.

V tomto poste vám prinášam asi 30 fotografií z výroby. Továreň bola veľmi čistá pôsobila absolútne novým dojmom a veľká časť výroby je automatizovaná aj roboticky.

Video: Ako vznikajú motorky Royal Enfield - prehliadka továrne Royal Enfield Oragadam, India #4

Začali sme v motorárni kde sú kovoobrábacie stroje riadené počítačom ktoré obrábajú odhliadky. Následne majú aj počítačom riadené umývanie, vyplachovanie, čistenie a sušenie obrobených dielov, aby tam nezostali žiadne nečistoty a piliny. Hneď potom je každý diel otestovaný aj vysokým tlakom vzduchu na možné úniky.

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

Následne sme si pozreli montáž - takisto plne automatizovaný stroj osadzoval všetky ventily so spružinami do dvojvalcových motorov.

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

Iné kroky montáže sa robia samozrejme aj ručne. Takt fabriky je inak 45 sekúnd na 1 krok linky. Každý diel má svoj QR kód, je skenovanyy, na linke je automatické podávanie dielov aj uťahovanie šroubov na predpísaný moment, ak niečo nesedí celá linka stojí.

Na konci výrobnej linky motorov sú testovacie boxy: kontrolujú sily potrebné na radenie prevodov, tlaky vo valcoch, silu stlačenia spojky a kontrolujú aj hluky ako na voľnobehu tak aj pri plnom plyne. Ak sú akékoľvek nedostatky motor ide na kontrolu rozbor, až keď je všetko fixnuté motor dostáva zelenú nálepku a ide von.

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

Ďalej sme si pozreli striekaciu linku, tá je plne automatizovaná a robotizovaná. Ako farbu tak aj lak nanáša robot. V ďalšom kroku sa potom nanášajú nálepky ale je tu aj tá veľká unikátna vec, ktorú v dnešnej dobe má už len Royal A to je ručné ťahanie zlatých liniek na nádrž a diely.

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

Nielen sme to videli naživo ale mohli sme si to aj vyskúšať. Je to v skutku veľmi zložité a naše výsledky boli otrasné :⁠-⁠) Chlap ktorý to robil povedal, že po polroku tréningu dokázal jednu nádrž spraviť bez chyby. Fakt zážitok.

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

Na nádrži je tenká linka nanesená gumou podľa šablóny. Podľa tejto linky potom ručne ťahá štetcom zlatú linku. Keď to pokazí, dá sa to umyť a skúsiť znova.

Následne sme si pozreli montáž motoriek, kde to funguje podobne ako v motorárni. 45s takt na každý úkon na motorke. Prichádzajú komponenty a postupne sa montujú: Rám a na neho kablovačka, potom tzv. svatba, keď sa stretne rám s motorom, predná vidlica, celá zadná kyvka aj s kolesom, na konci svetlá a všetko sa hneď aj testuje.

Na konci linky každý bike prejde kontrolou kvality a ide ešte na dyno, motor aj brzdy sa skontrolujú a potom ide na miestnu testovaciu dráhu kde spraví 2 až 6 km a všetko sa vyskúša aj počas jazdy.

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

Len táto jedna továreň má 5400 m2 a 5 výrobných liniek a kapacitu max 3000 vozidiel denne. Počas našej návštevy šli na polovicu. Spolu majú kapacitu cca 1 milión vozidiel ročne.

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

Okrem celých motoriek tu aj balia komponenty pre Brazilský trh, kde sú motorky kompletované. Každá súčiastka na čiarový kód, váži sa hmotnosť danej súčiastky a tým pádom aj kompletnosť celého balíka. Ak niečo nesedí baliaca linka zastane

Fotogaléria:

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

29.11.2024 - Awia

Návšteva továrne Royal Enfield, Chennai, India - Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:India
Región:Tamilnádu
Typ:Zaujímavosť
Pridal:Awia 07.03.2025 (15:00)
Poloha:N 12.846 E 79.935
Približná poloha:nie
Čitatelia:0
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Hinduistický kláštor Ponniyamman v Chennai, IndiaKostol31.9 km V
2.Royal Enfield Global Headquarters a vývojové centrum, Chennai, IndiaZaujímavosť32.2 km V
3.Akkarai Beach, Chennai, IndiaPláž35.2 km V
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »