Anketa:
Nová asfaltka, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Výletná cesta medzi menej známymi dedinkami, medzi ktorými je novo položený asfalt. Super jazda hore a dole kopcami s niekoľkými 10tkami zákrut. Po takej ceste bez výmolov je radosť jazdiť. A premávka áut je tam minimálna.
Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Trnavský Kraj |
Typ: | Trasa |
Pridal: | cipen 13.10.2008 (20:22) |
Poloha: | N 48.486 E 17.875 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 10435 |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Ja som išiel z Piešťan smerom na Topoľčany cez HAVRAN. V Radošine treba odbočiť vpravo na Nitru a asi po 200 metroch zase vpravo na Hlohovec. Potom už len stále po hlavnej cez Orešany, Horné Otrokovce, Tepličky. Na konci tejto hlavnej sa dá ísť vľavo do Hlohovca, alebo doprava cez Koplotovce, Jalšové, Sokolovce, Ratnovce a späť do Piešťan.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Jalšovské chaty a Chata Inovec, Slovensko | Reštaurácia | 4.1 km SZ |
2. | Chata Inovec, Slovensko | Vyhliadka | 4.1 km SZ |
3. | Viecha Jašter, Hlohovec, Slovensko | Reštaurácia | 6.2 km JZ |
4. | Letisko Veľké Ripňany, Slovensko | Trasa | 6.8 km SV |
5. | CC trať Sokolovce, Slovensko | Motokrosová trať | 7.1 km SZ |
6. | Siesta Pláž, Sĺňava, Slovensko | Občerstvenie | 8.1 km SZ |
7. | Pizzeria Sv. Florian Veľké Ripňany, Slovensko | Reštaurácia | 8.2 km V |
8. | Starogrécka loď, Slovensko | Múzeum | 8.5 km SZ |
9. | Jaskyňa Čertova Pec, Slovensko | Prírodný úkaz | 8.6 km S |
10. | Havran, Slovensko | Trasa | 8.8 km S |

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!