ISSN 1336-6491 | Online: 1646 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Čitateľské ankety - Bike Roka 2020

Celkový počet hlasov vo všetkých anketách: 13213.

Zatiaľ si nehlasoval v žiadnej z ankiet.

Čitateľská anketa Bike roka. Redakcia nominovala novinky vo viacerých kategóriách. Každý člen Motoride Klubu môže prideliť jeden hlas motorke v každej kategórií.

Tvoje Hlasy:

V tejto ankete si zatiaľ nehlasoval.

Vyber Kategóriu:

BahniakCafé/ScramblerChoper/Cruiser
Jogurt
MalorážkaNaháčSkúterTurista

Nominované motocykle v kategórii Choper/Cruiser:


Honda Rebel 500 2020

Indian Challenger 2020

Kawasaki Vulcan S 2020

Triumph Rocket 3 R 2020


Technické parametre:

Foto:
 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Honda Rebel 500 2020 Indian Challenger 2020 Kawasaki Vulcan S 2020 Triumph Rocket 3 R 2020
Parametre:
Výrobca:Harley-DavidsonHondaIndianKawasakiTriumph
Model:Low Rider SRebel 500ChallengerVulcan SRocket 3 R
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1868 ccm471 ccm1768 ccm649 ccm2458 ccm
Max. výkon:93.8 k (69.0 kW) / 5020 ot.46.2 k (34.0 kW) / 8500 ot.122.0 k (89.7 kW) / ot.61.2 k (45.0 kW) / 7500 ot.167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:155 Nm / 3000 ot.43.3 Nm / 6000 ot.178 Nm / 3800 ot.63 Nm / 6600 ot.221 Nm / 4000 ot.
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazremeňreťazkardan
Suchá hmotnosť:295 kg291 kg
Hmotnosť s náplňami:191 kg361 kg225 kg
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »