ISSN 1336-6491 | Online: 2971 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29836
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17631)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg - Indian Challenger 2020

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Indian Challenger 2020:

Foto:
Indian Challenger 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:Indian
Model:Challenger
Rok:2020
Novinka:NOVINKA 2020
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1768 ccm
Max. výkon:122.0 k (89.7 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:178 Nm / 3800 ot.
Kompresný pomer:9,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:108.0 x 96.5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:OHV (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeň
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:114 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:130/60B19 66H
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:298 mm
Pneu vzadu:180/60R16 80H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:361 kg
Výška sedla:672 mm
Rázvor:1668 mm
Dĺžka:2501 mm
Šírka:1000 mm
Výška:1388 mm
Svetlá výška:137 mm
Objem nádrže:22.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 283 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Audio systém:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
aci-03-main

Indian Challenger vlastnia členovia:

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »