ISSN 1336-6491 | Online: 1343 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Čitateľské ankety - Bike Roka 2020

Celkový počet hlasov vo všetkých anketách: 13213.

Zatiaľ si nehlasoval v žiadnej z ankiet.

Čitateľská anketa Bike roka. Redakcia nominovala novinky vo viacerých kategóriách. Každý člen Motoride Klubu môže prideliť jeden hlas motorke v každej kategórií.

Tvoje Hlasy:

V tejto ankete si zatiaľ nehlasoval.

Vyber Kategóriu:

BahniakCafé/ScramblerChoper/CruiserJogurt
MalorážkaNaháčSkúterTurista

Nominované motocykle v kategórii Jogurt:

Aprilia RS 660 2021

Bimota Tesi H2 2020

Ducati Panigale V2 2020

Honda CBR1000RR-R SP Fireblade 2020

Kawasaki Ninja 650 2020


Technické parametre:

Foto:
 Aprilia RS 660 2021 Bimota Tesi H2 2020 Ducati Panigale V2 2020 Honda CBR1000RR-R SP Fireblade 2020 Kawasaki Ninja 650 2020
Parametre:
Výrobca:ApriliaBimotaDucatiHondaKawasaki
Model:RS 660Tesi H2Panigale V2CBR1000RR-R SP FirebladeNinja 650
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový štvorvalec s kompresorom (4T)dvojvalec do L (4T)radový štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:659 ccm998 ccm955 ccm999.9 ccm649 ccm
Max. výkon:100.0 k (73.5 kW) / 10500 ot.231.2 k (170.0 kW) / 11500 ot.155.0 k (114.0 kW) / 10750 ot.217.6 k (160.0 kW) / 14500 ot.68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:67 Nm / 8500 ot.141.7 Nm / 11000 ot.104 Nm / 9000 ot.113 Nm / 12500 ot.65.7 Nm / 6500 ot.
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Suchá hmotnosť:169 kg176 kg
Hmotnosť s náplňami:183 kg238 kg200 kg201 kg193 kg
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »