Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2061 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30160
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17797)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12363)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Zásady používania súborov cookie

Právne predpisy EÚ vyžadujú, aby organizácie umiestňujúce súbory cookie prostredníctvom svojich stránok do počítačov svojich návštevníkov získali ich „súhlas“ po poskytnutí jasných a úplných informácií o tom, ako sa súbory cookie na stránke používajú.

Motoride.sk používa na svojich stránkach nasledovné typy cookies (cookies sú krátke textové súbory, ktoré si prehliadač ukladá v počítači alebo zariadení:

Súhlas s používaním súborov cookies udeľuje užívateľ použitím príslušného nastavenia webového prehliadača. Zmenou nastavenia webového prehliadača môže užívateľ kedykoľvek používanie cookies súborov jednoducho zakázať (vrátane cookies tretích strán). V prípade zákazu používania cookies v prehliadači niektoré časti stránok nemusia správne fungovať.

Nastavenie Cookies:

Kedykoľvek môžete odmietnuť používanie cookies, a to buď pri spustení webovej stránky alebo po prvotnom prijatí cookies. Za účelom obmedziť alebo vylúčiť používanie cookies alebo za účelom zmazať cookies, ktoré už boli umiestnené na Váš počítač, stačí nakonfigurovať nastavenia Vášho prehliadača. Avšak, v takomto prípade, nebudete mať možnosť používať určité funkcionality webovej stránky.

Nastavenia cookies sa môžu líšiť v závislosti od prehliadača. Nižšie uvedené odkazy poskytujú dodatočný návod, ako znemožniť používanie cookies na Vašom prehliadači a/alebo ako zmazať cookies:

Nastavenia profesionálnych platforiem

Nastavenia si môžete preveriť a zmeniť pomocou stránky Youronlinechoices http://www.youronlinechoices.com/sk/vasa-volba, ktorá bola vytvorená profesionálmi digitálnej reklamy EDAA (European Digital Advertising Alliance).

Na stránke sa môžete oboznámiť s firmami, ktoré sú súčasťou tejto platformy a s nastaveniami cookies, tiež s ich podmienkami používania.

Táto európska platforma vám pomôže nastaviť možnosti zobrazovanej reklamy na jednom mieste. Nastavenia vám nezablokujú reklamy. Zablokujú iba technológie, ktoré používajú vaše údaje o zobrazovaní a prehliadaní stránok.

aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »