ISSN 1336-6491 | Online: 1639 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Čitateľské ankety - Bike Roka 2020

Celkový počet hlasov vo všetkých anketách: 13213.

Zatiaľ si nehlasoval v žiadnej z ankiet.

Čitateľská anketa Bike roka. Redakcia nominovala novinky vo viacerých kategóriách. Každý člen Motoride Klubu môže prideliť jeden hlas motorke v každej kategórií.

Tvoje Hlasy:

V tejto ankete si zatiaľ nehlasoval.

Vyber Kategóriu:

BahniakCafé/ScramblerChoper/CruiserJogurt
Malorážka
NaháčSkúterTurista

Nominované motocykle v kategórii Malorážka:

Benelli 251S 2020

CFMOTO 400 NK 2020

Kawasaki KLX 230 2020

KTM 390 Adventure 2020

SWM Varez 400 2020


Technické parametre:

Foto:
 Benelli 251S 2020 CFMOTO 400 NK 2020 Kawasaki KLX 230 2020 KTM 390 Adventure 2020 SWM Varez 400 2020
Parametre:
Výrobca:BenelliCFMOTOKawasakiKTMSWM
Model:251S400 NKKLX 230390 AdventureVarez 400
Typ motora:jednovalec (4T)dvojvalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:249 ccm400 ccm233 ccm373.2 ccm400 ccm
Max. výkon:25.84 k (19.00 kW) / 9250 ot.40.1 k (29.5 kW) / 9500 ot.19.04 k (14.00 kW) / 7600 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:21.1 Nm / 8000 ot.34.4 Nm / 7650 ot.19.8 Nm / 6100 ot.37 Nm / 7000 ot.
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Suchá hmotnosť:158 kg
Hmotnosť s náplňami:163 kg206 kg134 kg

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »