Anketa:
Seriál článkov: Čo jej obuť
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 8.
24.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 10037 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť – Endurové pneumatiky
Ďalšia čas do seriálu čo jej obuť je zameraná na enduro papučky. V podstate sa niektoré zhodujú s motokrosovými, len majú iný rozmer, ale sú tu aj pneu so schválením F.I.M..
02.07.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 17879 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť – Motocrossové pneumatiky
V ďalšej časti článkov čo jej obuť sa poďme pozrieť na motokrosové „drapáky“. Výrobcovia majú relatívne širokú škálu ponúkaných typov, takže keď obujete pneu na čo je určená, nemôžete šliapnuť vedľa.
26.06.2013 - Vlcko Čitatelia: 16867 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť - Pneumatiky na skúter
Ďalším článkom série pneu na moto sú pneu na skútre. Skútre ako najpredávanejšie jednostopé vozidlá na Slovensku a celosvetovo predstavujú obrovský potenciál pre každého výrobcu náhradných dielov a doplnkov a predajcovia pneu tiež nespia na vavrínoch. Takže čo sa dá obuť na skúter?
18.06.2013 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 16936 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť – Chopper/Cruiser pneumatiky
V tejto časti článkov "Čo jej obuť" si predstavíme zopár hlavných predstaviteľov papučiek pre imidžové stroje chopper/cruiser. Nároky na túto kategóriu pneu sú hlavne pevná konštrukcia a s tým spojená schopnosť tlmenia, keďže váhou 1/4 tony ich nosnosť len začína.
11.06.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 27332 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Čo jej obuť - Cestovné enduro OFF-ROAD
Mám cestovné enduro a nechcem sa túlať len po asfalte. Základom v tomto prípade sú dobré pneumatiky. Keďže sa bavíme o cestovných endurách zameriame sa na pneumatiky, ktoré môžu jazdiť po ceste, ale zároveň sú čo najviac OFF-ROAD. Po akých pneumatikách sa teda môžem poobzerať?
04.06.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 27355 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť - Cestovné Enduro ON-ROAD
V dnešnej dobe sú veľmi obľúbené motorky patriace do kategórie cestovných endúr. Nie každý však má chuť ťahať sa so svojou ťažkou motorkou po všakovakých terénoch, ale radšej si užije jej pohodlie na dlhých cestách po spevnených asfaltkách.
28.05.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 19452 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Čo jej obuť - Športovo turistické pneumatiky
Segment športovo turistických pneumatík kladie výrobcom pneumatík ťažké podmienky na spojenie vysokých nárokov spotrebiteľov, ako sú na jednej strane dobrá priľnavosť na suchu aj na vode, no na druhej strane čo najdlhšiu životnosť.
21.05.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16105 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť - Športové pneumatiky
Kto si rád naplno užíva výkon svojho motocykla, najradšej jazdí s "kolienkom" na zemi a návštevy okruhu pre neho nie sú žiadne tabu, ten isto siahne po niektorej z týchto pneumatík.

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!