Anketa:
Seriál článkov: Bike roka 2010
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.
10.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11141 [Novinky - Bike roka]

Test, foto a video roka 2009
V anketách ste hodnotili aj prácu redakcie, počas celej sezóny pracujeme a prinášame vám testy a reportáže. Predstavujeme vám víťazné foto, video a test roka 2009.
09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10681 [Novinky - Bike roka]

Víťazné cestopisy ankety Cestopis roka 2009 a vyžrebovaní výhercovia
Predstavujeme víťazov ankety Cestopis roka 2009 a tých, na ktorých sa usmialo šťastie pri žrebovaní.
09.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14738 [Novinky - Bike roka]

Vyhlásenie výsledkov ankiet Motoride.sk - Bike roka 2010 a Motofirma roka 2009
V anketách Bike roka 2010, Motofirma roka 2009 a Cestopis roka 2009 sa vyzbieralo dohromady 23 473 hlasov. Ak ste neboli na výstave pri vyhlasovaní výsledkov, tak tu sa môžete dozvedieť, aké biky a ktoré firmy vyhrali v jednotlivých kategóriách našej ankety.
22.02.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9441 [Novinky - Bike roka]

Odvážnemu šťastie praje alebo ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2009
Ankety o bike, firmu, test, video, foto a cestopis roka sú už v plnom prúde a určite už každý z vás postrehol, že osem štastlivcov z radov hlasujúcich získa pekné ceny. Čo ste však doteraz netušili, boli ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2009.
01.02.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25138 [Novinky - Bike roka]

Čitateľská anketa Bike roka 2010 a Motofirma roka 2009
A je to tu! Veľká čitateľská anketa Motoride.sk!
Aj tento rok sme pre vás pripravili výhernú čitateľskú anketu. Budete si môcť zvoliť svoj Bike roka, Motofirmu roka, Test, Video, Foto a Cestopis roka 2009.
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!