Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2879 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30412
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17926)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12486)

Seriál článkov: Bike roka 2011

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.

19.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9941 [Novinky - Bike roka]

-

Víťazné cestopisy ankety Cestopis roka 2010 a vyžrebovaní šťastlivci

Kto si nebol pozrieť vyhlasovanie výsledkov ankety Cestopis roka 2010 naživo v našom stánku na výstave Motocykel 2011, môže si pozrieť výsledky v nasledujúcom článku.

 

19.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 12793 [Novinky - Bike roka]

-

Výsledky ankety Bike roka 2011 a Motoshop roka 2010

Ak ste neboli na výstave pri vyhlasovaní výsledkov, tak tu sa môžete dozvedieť, výsledky čitateľskej ankety, ktorá prebiehala na motoride.sk počas mesiaca február 2011.

 

17.03.2011 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 5061 [Novinky - Bike roka]

-

Ceny pre víťazov ankety Cestopis roka 2010 a vyžrebovaných štastlivcov

Hlasovanie v anketách o bike, motoshop, test, video, foto a cestopis roka je už za nami. Je teda čas oznámiť, čo za vašu ochotu cestovať, písať a hlasovať môžete získať.

 

07.03.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10078 [Novinky - Bike roka]

-

Výsledky ankety foto, video a test roka 2010

Čo sa vám najviac páčilo na práci redakcie motoride.sk, ste mohli ohodnotiť práve v týchto anketách. Výsledky už máme, tak sa poďme pozrieť na to, ako dopadlo hlasovanie.

 

01.02.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25541 [Novinky - Bike roka]

-

Čitateľská anketa Bike roka 2011 a Motoshop roka 2010

Rok ubehol, a my sme tu opäť s vašou čitateľskou anketou!
Aj tento rok budete môcť zvoliť svoj Bike roka 2011, Motofirma roka 2010, Test, Video, Foto a Cestopis roka 2010.

 

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »