Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Harly
Login: | Harly Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Jazdím pre relax, jazdím 24 rokov, ročne najazdím v priemere 8000 kilometrov | |
Motorka: | Žiadna | |
Mesto: | Košice (Slovensko) | |
Darca krvi: | ![]() | |
Čas registrácie: | 25.05.2001 00:00 | |
Posledne prihlásený: | 20.09.2022 09:34 | |
Niečo o sebe:Jazdím sám, keďže sa nenašiel nikto, kto by jazdil tak šialene pomaly ako ja. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 94 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 7 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 4 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 1298
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Harly: 1444
- Zobraz témy ktoré otvoril Harly
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Harly
Foto člena:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 4.
16.12.2004 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 27182 [Vaše stroje - Moja motorka]

Žiaden imidž. Len dva valce do V a kardan.
Sú motocykle, ktoré počas sezóny stretnete v priebehu jedného dňa hneď niekoľko krát, prípadne sa o ne "podkýnate" na každom zraze. To však určite neplatí o tejto Suzuki.
08.04.2003 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 24380 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki VX800 - Black
Veteran Fajter Klab sa rozrastá...
05.06.2002 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 16831 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XJ 600
No tak je to tu. Po Trhačovi sa mi do rúk dostal ďalší Fighter (fajter) Yamaha XJ 600.
12.09.2001 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 42655 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350/638 Trhač Silnic
Tak sa mi konečne podarilo urobiť zopár fotiek. Nie su síce nič moc,
ale je tam to čo tam má byť :-))
Takže. Rok výroby môjho "trhača" je 1987 a ja som jeho 3 majiteľ. Inak je
to moja prvá motorka. Aj napriek svojím rokom vyzerá stále dobre.

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!