Anketa:
Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2011
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 10.
11.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6715 [Bleskovky - Predstavujeme]

Chuťovka z Milána - Borile, ručne stavané retro biky z talianska
Pri potulkách výstaviskom v Miláne som sa zastavil aj v stánku Borile, ak túto značku nepoznáte nahliadnite na fotky ručne vyrábaných retro bikov.
08.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8245 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Vespa, Piagio, Moto Guzzi a Aprilia
Piaggio Group má pod svojimi krídlami viacero hlavne talianských značiek a predstavila viacero noviniek.
08.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6119 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Suzuki GSX-R 1000
Suzuki v Miláne vyrukovalo s novou litrovou krásavicou - GSX-R 1000 2012. Doplnené video.
08.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7162 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Ducati Panigale 1199
V stánku Ducati sa krútil dizajnérsky skvost menom Panigale 1199, to proste musíte vidieť!!! Doplnené videá
08.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6385 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - KTM - Freeride 350 a elektro, Duke 200 a 690
KTM predstavila väčšieho Duka k obľúbené 125-ke, novú 690 Duke a Freeride tak s benzínovým motorok ako aj s elektropohonom.
Doplnené videá
08.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6320 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Triumph - Tiger Explorer 1200 a Speed Triple R
Triumph ukázal už vopred avizované veľkého Tigra Explorer a tiež eR-kovú nadupanú verziu Speed Tripple.
Doplnené videá
08.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5338 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Kawasaki - Versys 1000 realitou
Kawasaki ukázala naozaj nový litrový Versys. V segmente cestovný endúr tak už máme aj radový štvorvalec.
Doplnené videá
08.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5750 [Bleskovky - Predstavujeme]

Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - Husqvarna Nuda a koncept Moab
Husqvarna samozrejme v Milána ukázala novú Nudu 900 a 900R, ale oko priaznivcov retro štýlu potešila aj konceptom s menom Moab.
Doplnené video
08.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6498 [Bleskovky - Predstavujeme]

Naživo výstava EICMA Miláno 2011 - BMW C600 Sport a C650 GT
Dnes ráno sa rozbehol ďalší kolotoč predstavovania noviniek na výstave v Miláne. Ako prvé bolo na rade BMW, ktoré ukázalo hneď dva maxiskútre.
Doplnené videá
08.11.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11325 [Bleskovky - Predstavujeme]

Honda v Miláne odhalila nové modely 2012 - Crosstourer, Integra a dvojica netradičných NC 700
Predvečer výstavy EICMA 2011 v Miláne Honda vybalila všetky novinky 2012. Okrem avizovaného Crosstourera a Integry predstavila dvojicu noviniek NC700, Vision 50 a 110, nového Fireblada, Goldwinga a inovovanú VFR 1200.
Doplnené videá
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!