Anketa:
Moto Katalóg - Jawa 350 typ 18 (Pérák) 1950
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Jawa 350 typ 18 (Pérák) 1950:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Jawa |
Model: | 350 typ 18 (Pérák) |
Rok: | 1950 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (2T) |
Objem: | 344 ccm |
Max. výkon: | 13.87 k (10.20 kW) / 4000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 58.0 x 65.0 mm |
Palivový system: | karburátor |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 4-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | polbubnová |
Priemer bŕzd vpredu: | 160 mm |
Pneu vpredu: | 3.00-19 |
Brzdy vzadu: | polbubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 160 mm |
Pneu vzadu: | 3.00-19 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 120 kg |
Dĺžka: | 2010 mm |
Šírka: | 600 mm |
Výška: | 954 mm |
Objem nádrže: | 13 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 115 km/h |
Spotreba paliva: | 3.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 295 km |
Poznámka: | |
Pérák je stroj, ktorý Jawu snáď najviac preslávil. V čase II. svetovej vojny mala továreň vojenský výrobný program a nesmela vyvíjať motocykle. Aj napriek tomu skupina vývojárov navrhovala nový výrobný program. Prototypov vzniklo počas okupácie veľa, dvoch aj štvortaktných, s rôznymi objemami motorov. Zakláňa vývoja bol opravárenský závod Jawa, tzv "Chytrovna". Neskôr bolo pokračovanie prác v Prahe ťažké, preto sa pokračovalo u Antonína Vitvara v Novej Pake. Po konci vojny začala produkcia montážou predvojnových modelov zo skladovaných dielov. |
Porovnanie motocyklov:
Nové moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal: Toman
"Soudruhu plukovníku, během mé služby se nic zvláštního nestalo. Teda...zlomili jsme násadu od rýče, když jsme zakopávali služeního psa."
"Co se mu stalo?"
"Přejelo ho hasičský auto."
"Co tady dělalalo hasičský auto?"
"Jak bouchnul ten muničák..."