Anketa:
Adresár Moto firiem
MATASHI PERFORMANCE, s.r.o.

Web stránka: www.matashi.sk
E-mail: matashi@matashi.sk
Ponúkame kvalitné ojazdené motocykle s jasným pôvodom a jasnou históriou. Vďaka férovému prístupu ku klientom a detailnej kontrole každého vozidla dostanete to, čo hľadáte. Motocykle spĺňajú naše kvalitatívne kritériá, čo potvrdzujú aj certifikáty OCIS/CEBIA. Ku každému motocyklu dostanete výstupný MATASHI TECH report o jeho kompletnom, aktuálnom a najmä reálnom stave. Sme partnerom, ktorí vám pomôže pri výbere toho správneho motocyklu. Využite naše služby ktoré ponúkame ako prvý na trhu s ojazdenými motocyklami. Okrem predaja motocykle aj vykupujeme. Záujem máme o motocykle, ktoré spĺňajú naše kvalitatívne požiadavky. To je dôkazom toho, že motocykle, s ktorými pracujeme, majú jasný pôvod a históriu.
SKÚŠOBNÁ JAZDA MOTOCYKLU
Na vyskúšanie našich ojazdených motocyklov máte toľko času koľko potrebujete .Je v našom záujme aby ste si motocykel dôkladne vyskúšali a presvedčili sa, že je vo výbornom technickom stave.
TECHNICKÁ KONTROLA
Každý nami predávaný motocykel podlieha prísnej 89 bodovej technickej kontrole, v ktorej nám neunikne žiaden detail.
CERTIFIKÁT O STAVE VOZIDLA
Ku každému motocyklu vydávame originálny technický posudok MATASHI TECH Report, ktorý jasne deklaruje aktuálny technický stav motocykla, jeho najazdené kilometre, servisnú históriu a pôvod.
V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať. Radi vám na všetko odpoviem.
Tím Matashi.sk
Pobočky:
Adresa:
Koperniková
82104 Bratislava
Bratislavský kraj
Web stránka: www.matashi.sk
E-mail: matashi@matashi.sk
Telefón: 904748784
Fax: 904748784
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!