Anketa:
Adresár Moto firiem
Odtahovasluzba.online - HARIHO spoločnosť s.r.o.
Web stránka: http://odtahovasluzba.online/
E-mail: harustiak.hari@gmail.com
Po odjazdení takmer 1 000 000 kilometrov autom a asi 150 000 kilometrov na motorke po celej Európe, a aj z vlastnej skúsenosti, viem aké je dôležité mať v zálohe možnosť odvozu pokazeného auta. Sú to stresové chvíle, hlavne keď máte v aute aj deti. Preto ponúkame naše služby, ktoré by mali byť spasením pri takejto príležitosti. Ako aktívny motorkár a bicyklista chcem vyjsť v ústrety aj ponukou služieb pre mojich kolegov, spríjemniť im cestu a prežiť s nimi eufóriu z výletov po Europe.
Odťahovú službu alebo prepravu aut vykonávame na brzdenom dvojnápravovom prívese dlhom 5 metrov o nosnosti max 1,9 tony.
Prepravu motoriek, štvorkoliek alebo bicyklov vykonávame na vyššie spomenutom dvojnápravovom prívese dlhom 5 metrov alebo na kratšom prívese dĺžky 3 metre o nosnosti 800 kg.
http://odtahovasluzba.online/
Pobočky:
Adresa:
Karpatska 1022
90055 Lozorno
Trnavský kraj
Web stránka: http://odtahovasluzba.online/
E-mail: harustiak.hari@gmail.com
Telefón: +421 905 701 272

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!