Anketa:
Moto Katalóg - Honda GL 1800 Gold Wing Tour 2021
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Honda GL 1800 Gold Wing Tour 2021:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | GL 1800 Gold Wing Tour |
Rok: | 2021 |
Kategória: | Cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | šesťvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1833 ccm |
Max. výkon: | 126.5 k (93.0 kW) / 5500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 170 Nm / 4500 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73 x 73 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová + spiatočka |
Sekundárny pohon: | kardan |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 130/70 R18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 316 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 R16 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 365 kg |
Výška sedla: | 745 mm |
Rázvor: | 1695 mm |
Dĺžka: | 2475 mm |
Šírka: | 925 mm |
Výška: | 1340 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 21.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 180 km/h |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 282 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | áno, v sérii |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Audio systém: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Spiatočka: | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Cena Goldwing Tour DCT: 34 590 eur (5/2021) (základná verzia Goldwing DCT bez kufra a plexi: 26 590 eur) |
Honda GL 1800 Gold Wing Tour vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!