ISSN 1336-6491 | Online: 2374 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg - Honda EM1 e: 2023

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Honda EM1 e: 2023:

Foto:
Honda EM1 e: 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:EM1 e:
Rok:2023
Novinka:NOVINKA 2023
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:Elektromotor trojfázový bezkefový v kolese
Max. výkon:2.31 k (1.70 kW) / ot.
Max. krútiaci moment:90 Nm / ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:190 mm
Pneu vpredu:90/90 – 12
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:110 mm
Pneu vzadu:100/90 – 10
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:95 kg
Výška sedla:740 mm
Rázvor:1300 mm
Dĺžka:1860 mm
Šírka:680 mm
Výška:1080 mm
Svetlá výška:135 mm
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:45 km/h
Doplnková výbava:
ABS:nie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:CBS brzdy, USB zásuvka
Poznámka:
Elektrický bezkefový motor v kolese
Spotreba energie (WMTC trieda 1) 47 Wh/km
Honda Mobile Power Pack e: 1,48 kWh lithiová batéria, vyberateľná, 10,3 kg
Rozmery batérie: 298 mm (D) × 177 mm (H) × 156 mm (V)
Dojazd: Režim WMTC (trieda 1) – 30,0 km
Užitočný dojazd (za interných testovacích podmienok) – 41,3 km
Užitočný dojazd v režime ECON (za interných testovacích podmienok) – 48,0 km
Nabíjačka jednofázová 270W, Čas nabíjania 0 – 100 % : 6,0 hod, 25 – 75 % : 2,7 hod

Porovnanie motocyklov:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »